anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Binnenkort komt er bij ons op school een LAN-party en ik zit als leerling in de organisatie. Ik wou een website maken met info en deze lokaal draaien. Is het ook mogelijk om met PHP en JS de werkgroep en het IP van de gebruiker te controleren, zodat ik in een schermpje kan zetten of alles klopt?: Dat je op de site inlogt en daar staat: Werkgroep: (al dan niet)[b:fd79b20859]OK[/b:fd79b20859] IP-adres: (al dan niet)[b:fd79b20859]OK[/b:fd79b20859] Is zoiets dergelijks mogelijk? Op mijn server draait Apache 1.33, PHP en CGI, MySQL werkt niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 je kan met .htaccess een allow / deny doen op IP adres. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Maar ik bedoel het meer als een TO-DO-list voor de gebruiker. dat hij weet: ik moet mijn ip nog automatisch laten verkrijgen(DHCP). of Mijn werkgroep is nog niet goed ingesteld Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2005 kijk eens naar: [code:1:8ed2973fa1]<? echo '<pre>'; print_r($GLOBALS); echo '</pre>'; echo $GLOBALS['USERDOMAIN']; echo"<br>"; echo $GLOBALS['HTTP_HOST']; ?>[/code:1:8ed2973fa1] Maar dit is wel in een domain, misschien dat een workgroup er ook in staat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 maar die globals zijn hoofdzakelijk (zon 97%) gegevens van de server, heb je ze ook nog van de gebruiker? ik heb wel[code:1:f6b3e32f4d]echo "IP gebruiker: " . $_SERVER["REMOTE_ADDR"] . "<br>";[/code:1:f6b3e32f4d], maar nog niks voor de werkgroep... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Je werkgroup heeft ook weinig met internet te maken, het lijkt me sterk dat de browser die meestuurt naar de server... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 [quote:5ed578c24a="ANNErd"] maar nog niks voor de werkgroep...[/quote:5ed578c24a] Verklaar je eens nader... Gaat het om de Workgroup (oftewel een nest PC's waar de rechten geshared worden) of gaat het om een User-group in een domain? Beide zijn a.f.a.i.k. niet op te vragen. Wel of de gebruiker ingelogd is op het domain (als het je hier om gaat $GLOBALS['USERDOMAIN']) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 woordenboek nl-en werk = work groep = goup werk + groep = Work + group Duidelijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Nederlands WORKGROUP wordt ook gebruikt voor de werkgroepen in DOMAINS en WORKGROUP die nu nog steeds gebruikt wordt en de ouderen onder ons nog kennen van Windows 3.11 Oftewel het sharen van diverse shares van PC's met individuele locaal geinstaleerde gebruikers. Dus er zit een verschil in en om JOUW te kunnen HELPEN probeer ik DUIDELIJKHEID te krijgen. Suc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen