anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Ik ben mij aan het verdiepen om een site ook voor mobiele telefoons te maken. Op internet heb ik veel interessante informatie gevonden. Maar nu heb ik, tot nu toe, nog een vraagje. Hoe kan ik zorgen dat een deel van de site ALLEEN door mobiele telefoons bekeken kan worden. En niet door bijv PDS's ed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Hoewel het niet altijd betrouwbaar is kun je daar wel het beste de userAgent voor gebruiken. Ik weet dan op windows gebaseerde smartphones in de useragent een 'Smartphone' string hebben staan. Ik weet niet of dit bij symbian ook zo is, maar dan zal er iig 'Symbian' in staan. Een pocket PC op windows heeft 'PPC' in de userAgent staan, maar dat heeft een macintosh powerpc ook, dus wel even checken of het geen mac is ;) Zo kun je min of meer bepalen wie wat is. Een betere methode weet ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Zoals maIRnaairruJ al heeft gezegd is de useragent één van de beste. Ook met de accept-header kan je ook een eind komen (bijv. application/vnd.wap.wbxml). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen