anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Delen Geplaatst: 14 januari 2005 ik weet dat deze code: [code:1:aaad8ff70c]<FORM NAME="myform"> <SELECT NAME="dest" SIZE=1 onChange="leapto(this.form)"> <option selected>Select Year</option> <option value="2003/2003.htm">2003</option> <option value="2004/2004.htm">2004</option> <option value="2005/2005.htm">2005</option> </SELECT> </FORM>[/code:1:aaad8ff70c] en dit scriptje: [code:1:aaad8ff70c]<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- Begin function leapto(form) { var myindex=form.dest.selectedIndex parent.kalender.location.href=(form.dest.options[myindex].value); // You can output to ANY frame using: parent.[framename].location.href } // End --> </SCRIPT>[/code:1:aaad8ff70c] ervoor zorgen dat de urls in het dropdown menu worden geopend in het frame met de naam 'kalender'. Nu wil ik alleen een dropdown menu maken waarbij bij het kiezen van een optie [b:aaad8ff70c]twee[/b:aaad8ff70c] frames worden geladen. dus: dropdownmenu in frame1 optie1 van menu opent urla in frame2 en urlb in frame3 optie2 van menu opent urlc in frame2 en urld in frame3 enz. hoe krijg ik dit voor elkaar? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Meerdere mogelijkheden. Eentje is: [code:1:5e57339f93] <form name="myform"> <select name="dest" size="1" onchange="leapto(this)"> <option selected>Select Year</option> <option value="urla,urlb">2003</option> <option value="urlc,urld">2004</option> </select> </forum> <script type="text/javascript"> function leapto(s) { var myindex = s.selectedIndex; if (myindex != 0) { var hrefs = s.options[myindex].value.split(","); parent.frames["framea"].location.href = hrefs[0]; parent.frames["frameb"].location.href = hrefs[1]; } } </script> [/code:1:5e57339f93] p.s. Code is uit de losse pols en dus ongetest. Maar hopelijk is het idee duidelijk en kan je het verder uitwerken, mocht het niet helemaal werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 heb het even getest, maar het werkt niet helemaal. Ik krijg van IE de melding: parent.frames.hitlist is leeg of geen object wat kan ik hieraan doen? maakt het overigens nog verschil dat ik de pagina's wil laden in een IFRAME in plaats van een normaal FRAME? (ik heb dus een pagina met 3 iframes) [b:988db93e45]edit:[/b:988db93e45] het werkt nu. na lang zoeken kwam ik er achter dat ik bij een van de iframes een foutje had gemaakt. Was bij name="hitlist" de "=" vergeten, en ja, dan werkt het niet natuurlijk :wink: wat mij betreft is deze dus nu gesloten :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen