anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Hallo heren/Dames, Ik heb het idee om een aantal functies webbased to maken. Hier heb ik het over relatief makkelijke dingen , zoals bijvoorbeeld passwd , useradd , etc etc. Natuurlijk is er het probleem beveiliging. Hoe kan ik hierbij het beste tewerk gaan ? Ik heb het een en ander opgezocht op internet , de opties die ik heb gevonden : 1 ) exec() met sudo gebruiken , /etc/sudoers aanpassen hiervoor. 2 ) met php ergens queue aanmaken ( mysql bv ) en deze via crontab laten updaten. 3 ) anders? Wat is hierbij de verstandigste manier? Als ik bv de queue's in mysql neer zet , hoe kan ik dit via shell script aanroepen of moet dit via php-cli? Groeten Arno. Server: linux , apache , php , mysql Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik heb nu zelf scriptje gemaakt die queue's in de mysql database zet. Ik kan deze met een ander php scriptje executen als ik root op de server ben. Dus dit zou moeten lukken via cron tab. Is dit veilig ? Overigens ben ik wel van plan een ip check er in te zetten. if ( $ip == ip ) { execute } else { no access } Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Je kan toch ook in php veelgebruikte querys 'opslaan'? En het belangrijkste is dat je de input goed beveiligt. De rest maakt niet veel uit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen