Ga naar inhoud

wat PHP vragen.. :)

Aanbevolen berichten

[quote:369c9e13b8="MAXimum"]ok.. en dan nog iets.. [quote:369c9e13b8="php.net"][b:369c9e13b8]fputs[/b:369c9e13b8] fputs -- Alternatief voor fwrite()[/quote:369c9e13b8] waarom bestaan er zulke alternatieven? zit er nou wel of geen verschil tussen fwrite en fputs?[/quote:369c9e13b8] Waarschijnlijk om het onschuldige programmeurs zo moeilijk mogelijk te maken.. ;-) Nee, ik denk dat het een overblijfsel is aan de oudere versies van PHP. Op die manier blijft alles zoveel mogelijk 'backward comaptible'. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat twee verschillende ontwikkelaars dezelfde functionaliteit hadden bedacht of dat op deze manier de naamgeving wat op 1 lijn blijft met andere talen. Tenminste dat zou ik mij zo een beetje voor kunnen stellen..
Link naar reactie
[quote:94cee13671="rob_erwt"] Waarschijnlijk om het onschuldige programmeurs zo moeilijk mogelijk te maken.. ;-) Nee, ik denk dat het een overblijfsel is aan de oudere versies van PHP. Op die manier blijft alles zoveel mogelijk 'backward comaptible'. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat twee verschillende ontwikkelaars dezelfde functionaliteit hadden bedacht of dat op deze manier de naamgeving wat op 1 lijn blijft met andere talen. Tenminste dat zou ik mij zo een beetje voor kunnen stellen..[/quote:94cee13671]ach ja.. nou bedankt! :D 8)
Link naar reactie
[quote:16b5ff3c22="MAXimum"]wanneer gebruik je ' ' dan? als je bijvoorbeeld iets gaat includen: include('gastenboek.txt') kan je daar ook include("gastenboek.txt") gebruiken?[/quote:16b5ff3c22] ' ' gebruik je dus als je een string wil afdrukken waar geen variabelen in voor komen (zoals Gerben al aangaf). De enkele quotes versie is iets sneller dan de dubbele quotes, door dat niet interpreteren. Iets tussen enkele quotes wordt rechtsreeks weer uitgespuugd, waardoor een snelheidswinst ontstaat (al is die in hedendaagse systemen vrijwel verwaarloosbaar..) (edit: tikfoutjes aangepast)
Link naar reactie
[quote:9a658217a9="MAXimum"]wanneer gebruik je ' ' dan? als je bijvoorbeeld iets gaat includen: include('gastenboek.txt') kan je daar ook include("gastenboek.txt") gebruiken?[/quote:9a658217a9]Dat is om het even. "" en '' zijn net hetzelfde zolang je geen variabelen gebruikt. Als je bvb. een variabele $test hebt die de waarde index.php heeft, dan zal include ("$test"); het bestand index.php includen terwijl include ('$test'); het bestand $test zal includen. [size=9:9a658217a9][edit]Ik zie net dat [b:9a658217a9]gerben[/b:9a658217a9] het al uitlegde terwijl ik nog m'n bericht aan't typen was :wink: [/edit][/size:9a658217a9]
Link naar reactie
Als je "" gebruikt, dan zal hij de inhoud van de eventuele variabelen gebruiken. Bvb: $var = "test"; $text = "dit is een $var"; $text zal als waarde hebben dit is een test. Als je ervan maakt: $var = "test"; $text = "dit is een \$var"; dan zal $text als waarde hebben dit is een $var. Het $-teken vormt een gelijkaardig probleem als het "-teken. Het verschil is dat bij het "-teken er een error als resultaat komt, terwijl bij het $-teken de inhoud van een variabele als resultaat komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...