anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Delen Geplaatst: 16 december 2004 Ik ben opzoek naar een oplossing voor de volgende probleemstelling. Voor een site wil ik een "zoeken in een straal van..."-optie maken. bijv 10km rond Utrecht. Alleen heb ik wel een idee hoe je dat moet doen, maar dat is erg veel werk. Heeft iemand hier ervaringen mee of weet iemand een bedrijf die dit als web-service aanbied? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 denk aan zoeken mbv postcodes; en kijk eens naar locatienet. t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 [quote:eb960e5893="teacher"]denk aan zoeken mbv postcodes; en kijk eens naar locatienet. t.[/quote:eb960e5893]Daar heb ik inderdaad al gekeken. De techniek heet "geocoding". Ik vroeg me dus af of iemand hier er ervaring mee of tips heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 ervaring is een groot woord.. maar denk aan een database met postcodes en winkels oid, en dan met "where en like" gaan werken. ("SELECT * FROM overzicht_tabel WHERE postcode_kolom LIKE 1e_2_postcode_cijfers%"); zoiets? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 [quote:61e12668d2="teacher"]ervaring is een groot woord.. maar denk aan een database met postcodes en winkels oid, en dan met "where en like" gaan werken. ("SELECT * FROM overzicht_tabel WHERE postcode_kolom LIKE 1e_2_postcode_cijfers%"); zoiets?[/quote:61e12668d2]Hmm wat is de relatie met het aantal kilometers rond een plaats? Die zie ik nog niet zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2004 stel, je zoekt rond utrecht (postcode 3500 oid?). Vianen (zoveel km bij uit de buurt) is 4100... snappie? Postcodes liggen bij elkaar in de buurt. Maar, wie weet is er iemand anders met een beter idee.. t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Hiervoor worden kant-en-klare oplossingen geleverd door bedrijven als locatienet.nl. Voorzover ik weet zijn dergelijke databases niet los te koop, of alleen tegen een flinke prijs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 De TPG heeft een cd te koop met daarom alle postcodes en de coordinaten ervan en ook de afstand tussen elke postcode (nogal een groot bestand). De prijs... die weet ik niet, maar ik betwijfel of het ook gratis wordt aangeboden Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen