Ga naar inhoud

Horizontaal Menu

anoniem

Aanbevolen berichten

En daar was ik weer :lol: Ik heb een beetje een ingewikkeld iets. Vele malen naar hulp gezocht en nog steeds kom ik er NIET uit! Dit is trouwens even een éénmalig iets, dus aub niet van die oplossingen van 'Neem eerst maar een cursusje PHP/HTML' ofzo... Dit is het probleem: Ik heb de site van mijn drumband een poosie terug geheel omgegooid, en hij draait nu op een PHP hosting etc. De site bestaat grotendeels uit PHP includes. De index.php bijvoorbeeld, is alleen maar een geraamte, met includes, zodat alles netjes overal inpast (linker en rechter menu bijvoorbeeld) Dit werkt opzich allemaal zonder problemen. Maar nu... Ik wil een horizontaal menu toevoegen aan deze site. Puur aan de index.php, zodat ik niet bij iedere pagina het geheel hoef te herhalen. ----------------------------------------------------------- BANNER ----------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- <-- MENU - - - LEFT - MAIN - RIGHT - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ----------------------------------------------------------- Zo kun je de site zegmaar aanschouwen (dit is de nieuwe lay-out, en staat nog niet online, anders had ik wel een URL gegeven). Bovenaan een banner, daaronder moet dus het HORIZONTALE menu komen, en daaronder de site zelf, verdeeld in 2 zij menuutjes, en 1 mainpagina, waarin alles wordt weergegeven. Ik heb vele manieren geprobeert, maar ik krijg er maar GEEN horizontaal menuutje uit, zoals ik hem wil. Niet een normaal horizontaal menuutje dus, maar een menuutje die net zo werkt als het menuutje op www.comingsoon.net Als je er dus met je muis opstaat, dat er een submenu uitrolt (naar beneden, met eventuele meerdere sub-submenu's zegmaar. Het is zo, dat ik de JAVASCRIPT (want zo heb ik de scripts enkeld nog maar gezien) SCRIPTS op de een of andere manier niet goed samenvoeg in mijn PHP index... Wie weet misschien een makkelijkere manier, of wie weet waar ik zo'n makkelijk menuutje kan vinden? En zijn er misschien ook PHP scripts van dit menuutje? Dat dat makkelijker zou gaan? :roll: Alvast bedankt! 8)
Link naar reactie
Je kunt niet zo'n dynamisch menu maken met PHP, PHP is server-side, het moet eerst geparsed worden, en kan niet zoals JS werken. Gebruik je frames? JS-menu's kunnen vaak (niet altijd) 'rolloveren' over frames heen. Op zich raad ik je het gebruik van JS in je menu af, omdat mensen die JS uit hebben staan, niet in een site kunnen navigeren. De voorbeeldsite die je geeft, daar werkt het menu ook niet in Opera. Mogen we toch een online voorbeeldje zien? Een beeld zegt meer dan duizend woorden ;)
Link naar reactie
ik zou je sowieso dat soort menu's afraden, vooral als je site voor groot publiek is, mijn lieve opera kan niet zo goed met dat soort dingen opschieten, en andere browsers ook niet. Daarnaast nog een tip, gebruik weinig includes, includes vormen een van de gevaarlijkste exploits, door een include te expoiten kan de gebruiker een script draaien wat niet mag draaien. Voor meer informatie daarover verwijs ik je naar dit pdf bestandje http://www.phpfreakz.nl/downloadz/webprogrammers_hacking_huide.pdf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...