anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Delen Geplaatst: 12 september 2004 Bestaat er in php een functie om de grootte van een string te bekomen in bytes? Het "scenario": De gebruiker opent een text bestand om te bewerken. Wanneer die deze wilt opslagen wordt eerst gecontroleerd of zijn textbestand niet te groot is (er is namelijk een limiet op de webruimte). Dit zou ook mogelijk zijn door eerst de text in een bestand te schrijven en dan daar de grootte van te nemen maar ik zoek een functie waarmee ik het kan doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 [url=http://nl2.php.net/manual/en/function.filesize.php]filesize[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 Die functie berekent de grootte van een bestand, niet een string ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 strlen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 Strlen () geeft toch gewoon de lengte van de string terug, niet de grootte in bytes? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 [quote:cb8b1dd52e="BelgiumBoy_007"]Die functie berekent de grootte van een bestand, niet een string ...[/quote:cb8b1dd52e]Dan kan je toch eerse het bestadn in een /tmp zetten en dan kijken hoe groot die is. Als die te groot is delete je hem en aders verplaats je hem naar de juiste map. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 of.. je bedenkt je dat 1 teken 1 byte is en dan weet je met strlen dus precies wat je wil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 Inderdaad, zo stom van me! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen