anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Delen Geplaatst: 5 september 2004 Dit zal best wel een n00bie vraag zijn maar het zit zo.. Om de staden van de hockey competie van de KNHB site te laden, heb ik een script, dat gewoon werkt als een javascript die een form laadt, bij een bep. link. Dat lukt allemaal, maar ik wil het nu zo dat hij elke dag/week de datum veranderd... Zo is het nu:[code:1:46c0761845] <INPUT type=hidden value=8 name=dag1> <INPUT type=hidden value=8 name=maand1> <INPUT type=hidden value=2004 name=jaar1> <INPUT type=hidden value=8 name=dag2> <INPUT type=hidden value=9 name=maand2> <INPUT type=hidden value=2004 name=jaar2>[/code:1:46c0761845]ik wil het zo hebben dat de datum automatisch wordt, dus de datum code (php) met een som erbij van een week. Dus dat ik bij dag2 bv gewoon <? $dag2 ?> invul.. Als ik onduidelijk ben, zeg het dan probeer ik het anders te forumlieren :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 Zoiets bedoel je? [code:1:2d86c95114]<INPUT type=hidden value=<?php echo date("d"); ?> name=dag1> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("m"); ?> name=maand1> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("Y"); ?> name=jaar1> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("d"); ?> name=dag2> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("m"); ?> name=maand2> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("Y"); ?> name=jaar2>[/code:1:2d86c95114] Bekijk de functie date() maar eens op php.net. -> http://www.php.net/manual/nl/function.date.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 ja dat juist ja, maar dan met een verschil... Dus een week terug ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 [code:1:797ce8db78]<?php echo("Huidige dag: " . date("d") . "<br>"); echo("Huidige maand: " . date("m") . "<br>"); echo("Huidig jaar: " . date("Y") . "<br>"); echo("Vorige dag: " . (date("d") - 1) . "<br>"); echo("Vorige maand: " . (date("m") - 1) . "<br>"); echo("Vorig jaar: " . (date("Y") - 1) . "<br>"); ?>[/code:1:797ce8db78] zoiets? Check zoals gezegd: http://www.php.net/manual/nl/function.date.php :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 ik denk dat het hiermee moet lukken, bedankt ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 Toch lukt het niet :( [code:1:faf920e93e] <INPUT type=hidden value=<?php echo date(10 - "d"); ?> name=dag1> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("m"); ?> name=maand1> <INPUT type=hidden value=2004 name=jaar1> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("d"); ?> name=dag2> <INPUT type=hidden value=<?php echo date("m"); ?> name=maand2>[/code:1:faf920e93e] Het negatieve getal, van dag1 lukt niet. Dus daarmee wil ik dus ook de date mee pikken van 10 dagen geleden.. http://www.wally.iconrate.net/mhcw/?pag=10 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 Kijk nou voor de lol eens naar mijn voorbeeld en die link op php.net Daar staat precies wat je zoekt. Het kan zelfs op meerdere manieren zoals daar te lezen is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 ik heb em ontdekt, omdat het niet negatieve getallen (=vorige maand) aan kan, want ik had eerst verschil 10 gedaan. Daar nog oplossingen voor ? :D:D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 hoe los ik het op de dat de datum niet -5-09-2004 wordt? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Je trekt verkeerd om af, je moet niet "10 - vandaag" doen, maar "vandaag - 10"... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 http://www.wally.iconrate.net/mhcw/?pag=10 . het blijft zo, dus zal wel aan het systeem van KNHB liggen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 [quote:bf76f5ea62="wally"]het blijft zo, dus zal wel aan het systeem van KNHB liggen..[/quote:bf76f5ea62]Dat is onzin natuurlijk, als jij een negatieve dag als input aan een site geeft kan dat nooit goed gaan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 nee duh, dat loop ik tch de hele tijd al te zeggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 [quote:418ec688ed="Sjoerd Boerhout"]Kijk nou voor de lol eens naar mijn voorbeeld en die link op php.net Daar staat precies wat je zoekt. Het kan zelfs op meerdere manieren zoals daar te lezen is.[/quote:418ec688ed] Dit is een betere methode denk ik voor zoveel dagen terug: [code:1:418ec688ed]$timestamp = mktime (0,0,0,date("m"),date("d"),date("Y")); echo(date("d m Y", $timestamp) . "<br>"); $timestamp -= ((60*60*24)* 10); //)sec * min * uren) = dag * dagen echo(date("d m Y", $timestamp));[/code:1:418ec688ed] Voor details van mktime kun je hier kijken: http://nl.php.net/manual/nl/function.mktime.php Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen