Ga naar inhoud

[php] Met str_replace karakters verwijderen, kan dat?

anoniem

Aanbevolen berichten

Stel ik heb deze string: $smurf = "Ik loop door de hoofd-straat"; En ik wil dat streepje eruit halen, dan zou ik dat zo doen: $smurf = str_replace('-', '', $smurf); Maar dat werkt niet. Het streepje blijft er gewoon in staan. Kan dit eigenlijk wel met str_replace, of moet ik echt ereg_replace() of preg_replace() gebruiken? Alvast bedankt, groeten van Buur.
Link naar reactie
ghehe :) /offtopic: Ach ja, vergissen is menselijk. Ik had een aantal dagen iets soortgelijks: ben in c# bezig en het lukt me maar niet om een controle in te bouwen waarbij gecontroleerd wordt of het object uberhaupt bestaat voordat deze aan een of andere method wordt meegegeven. Ik vraag aan een collega hoe ik dat zou moeten aanpakken, want het lukt me maar niet om het "kreng" te laten werken. Hij antwoord: "kan je niet gewoon op == null checken?". En dat was dus wat ik letterlijk had staan in m'n code....... :o :oops: Geen idee wat ik al die tijd heb lopen testen; typisch gevalletje van kortsluiting in de grijze massa.
Link naar reactie
[quote:3368b743e0="Annie"]ghehe :) /offtopic: Ach ja, vergissen is menselijk. Ik had een aantal dagen iets soortgelijks: ben in c# bezig en het lukt me maar niet om een controle in te bouwen waarbij gecontroleerd wordt of het object uberhaupt bestaat voordat deze aan een of andere method wordt meegegeven. Ik vraag aan een collega hoe ik dat zou moeten aanpakken, want het lukt me maar niet om het "kreng" te laten werken. Hij antwoord: "kan je niet gewoon op == null checken?". En dat was dus wat ik letterlijk had staan in m'n code....... :o :oops: Geen idee wat ik al die tijd heb lopen testen; typisch gevalletje van kortsluiting in de grijze massa.[/quote:3368b743e0] Haha. :D Tijd om een luchtje te gaan scheppen. ;)
Link naar reactie
Je leest het topic niet en zegt dan onzin.. Er wordt al gezegd dat de code wel zo zou moeten werken en vervolgens dat deze dat ook doet (probleem opgelost zeg maar). '' werkt hier net zo goed (zelfs nog net iets beter) als "", als je het verschil niet kent lees [url=http://nl3.php.net/manual/nl/language.types.string.php]hier[/url] maar even.
Link naar reactie
Buiten het feit dat mijn probleem allang is opgelost, toch maar even reageren. Kijk eens wat php.net zegt bij de functie str_replace:[quote:7013e34185]Als je geen al te toffe vervangingsregels nodig hebt, wordt aangeraden om altijd deze functie te gebruiken in plaats van ereg_replace() or preg_replace().[/quote:7013e34185]Ik vond mijn vervangingsregel niet al te tof, zondoende... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...