anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Delen Geplaatst: 2 september 2004 Stel ik heb deze string: $smurf = "Ik loop door de hoofd-straat"; En ik wil dat streepje eruit halen, dan zou ik dat zo doen: $smurf = str_replace('-', '', $smurf); Maar dat werkt niet. Het streepje blijft er gewoon in staan. Kan dit eigenlijk wel met str_replace, of moet ik echt ereg_replace() of preg_replace() gebruiken? Alvast bedankt, groeten van Buur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2004 Dit zou gewoon moeten werken met str_replace. Lukt het wel om andere letters te verwijderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2004 Eh.. Inderdaad... Het werkt gewoon... Geen idee wat ik verkeerd deed. Ik schaam me rot :oops: Mijn nederige excuses voor deze zinloze post. Groeten van Buur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2004 ghehe :) /offtopic: Ach ja, vergissen is menselijk. Ik had een aantal dagen iets soortgelijks: ben in c# bezig en het lukt me maar niet om een controle in te bouwen waarbij gecontroleerd wordt of het object uberhaupt bestaat voordat deze aan een of andere method wordt meegegeven. Ik vraag aan een collega hoe ik dat zou moeten aanpakken, want het lukt me maar niet om het "kreng" te laten werken. Hij antwoord: "kan je niet gewoon op == null checken?". En dat was dus wat ik letterlijk had staan in m'n code....... :o :oops: Geen idee wat ik al die tijd heb lopen testen; typisch gevalletje van kortsluiting in de grijze massa. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2004 [quote:3368b743e0="Annie"]ghehe :) /offtopic: Ach ja, vergissen is menselijk. Ik had een aantal dagen iets soortgelijks: ben in c# bezig en het lukt me maar niet om een controle in te bouwen waarbij gecontroleerd wordt of het object uberhaupt bestaat voordat deze aan een of andere method wordt meegegeven. Ik vraag aan een collega hoe ik dat zou moeten aanpakken, want het lukt me maar niet om het "kreng" te laten werken. Hij antwoord: "kan je niet gewoon op == null checken?". En dat was dus wat ik letterlijk had staan in m'n code....... :o :oops: Geen idee wat ik al die tijd heb lopen testen; typisch gevalletje van kortsluiting in de grijze massa.[/quote:3368b743e0] Haha. :D Tijd om een luchtje te gaan scheppen. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 je moet dubble quotes gebruiken, geen enkele. K denk dat daar de fout zit. $smurf = str_replace('-', '', $smurf); moet zijn $smurf = str_replace("-", "", $smurf); Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 Je leest het topic niet en zegt dan onzin.. Er wordt al gezegd dat de code wel zo zou moeten werken en vervolgens dat deze dat ook doet (probleem opgelost zeg maar). '' werkt hier net zo goed (zelfs nog net iets beter) als "", als je het verschil niet kent lees [url=http://nl3.php.net/manual/nl/language.types.string.php]hier[/url] maar even. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 excuse me :oops: k had alleen startpost gelezen en k had haast :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 ;) kan gebeuren. '' is in ieder geval een goede (betere) manier van normale tekst plaatsen in PHP dan "". Bij dubbele quotes gaat php kijken of er geen variabele in de string staan, bij '' neemt het de string gewoon letterlijk zoals die is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 probeer eens eregi_replace(); Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 Buiten het feit dat mijn probleem allang is opgelost, toch maar even reageren. Kijk eens wat php.net zegt bij de functie str_replace:[quote:7013e34185]Als je geen al te toffe vervangingsregels nodig hebt, wordt aangeraden om altijd deze functie te gebruiken in plaats van ereg_replace() or preg_replace().[/quote:7013e34185]Ik vond mijn vervangingsregel niet al te tof, zondoende... :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen