anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Weet iemand hoe ik in HTML zo maak dat als je op een hyperlink/knop klikt dat er dan 4 popups open worden gemaakt? En weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Wie kan mij helpen :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Ga je de ultieme browserplaag schrijven? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 [quote:c4f74b4cc2="=Rieske="]Ga je de ultieme browserplaag schrijven?[/quote:c4f74b4cc2] Nee het is voor als mensen willen stemmen dan worden er een aantal sites geopend. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Wordt nog vervelend wanneer men bv Firefox gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Ik zou het ook niet aanraden. Waarom niet gewoon een menu in de zijkant en dan met een i-frame de sites laden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 [quote:50c08c5fce]Wordt nog vervelend wanneer men bv Firefox gebruikt.[/quote:50c08c5fce] Nee hoor, want de popup blocker werkt alleen als de popup niet door de gebruiker 'aangevraagd' is. Klikken op een link is dat wel. Wat je wil kan met javascript. [code:1:50c08c5fce]<script type="text/javascript" language="Javascript"> function openPopUps() { win1 = window.open('test.html'); win2 = window.open('test.html'); win3 = window.open('test.html'); win4 = window.open('test.html'); } </script>[/code:1:50c08c5fce] en dan maak je zo een link: <a href="" onclick="openPopUps()">klik</a> window.open heeft nog meer argumenten die je kunt meegeven waarmee je de popups wat kunt opmaken, maar die moet je zelf even opzoeken. [size=7:50c08c5fce][url]http://javascript.about.com/library/weekly/aa031203a.htm[/url][/size:50c08c5fce] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Ik vind het idee toch wel richting a-sociaal designen gaan. Ik als gebruiker vind pop-ups erg irritant. Kan je echt niet beter oplossen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2004 En wat dacht je van "frames", veel subtieler. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2004 Er zijn net zoveel mensen die iets tegen frames hebben als tegen popups, al was het maar omdat veel pagina's een soort beveiliging hebben tegen het weergeven in andermans frames. Popups kunnen voor een online applicatie prima een waarde hebben en hoeven in het geheel niet iritant te zijn als de gebruiker ze verwacht. Aangezien we niet echt weten hoe en wanneer de popups getoont zullen worden kun je ook niet zeggen wat de beste methode is.. hoogstens zeggen wat je er in ieder geval niet mee moet doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2004 [quote:e0d8c8fc7d="maIRnaairruJ"][quote:e0d8c8fc7d]Wordt nog vervelend wanneer men bv Firefox gebruikt.[/quote:e0d8c8fc7d] Nee hoor, want de popup blocker werkt alleen als de popup niet door de gebruiker 'aangevraagd' is. Klikken op een link is dat wel. Wat je wil kan met javascript. [code:1:e0d8c8fc7d]<script type="text/javascript" language="Javascript"> function openPopUps() { win1 = window.open('test.html'); win2 = window.open('test.html'); win3 = window.open('test.html'); win4 = window.open('test.html'); } </script>[/code:1:e0d8c8fc7d] en dan maak je zo een link: <a href="" onclick="openPopUps()">klik</a> window.open heeft nog meer argumenten die je kunt meegeven waarmee je de popups wat kunt opmaken, maar die moet je zelf even opzoeken. [size=7:e0d8c8fc7d][url]http://javascript.about.com/library/weekly/aa031203a.htm[/url][/size:e0d8c8fc7d][/quote:e0d8c8fc7d] Bedankt voor je script!! Zie het resultaat op MatSoft.nl . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2004 Topic (weer) op slot ivm scriptrequest. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen