anoniem Geplaatst: 22 juli 2004 Delen Geplaatst: 22 juli 2004 Hoi ik ben een counter aan het maken, en ik heb tot dusver dit: [code:1:a0689031f1] <?php if ($page=="content/main.php") { echo "Pageviews: "; $pointer=fopen("pageviews.dat","r+"); $teller=fgets($pointer,7); $teller=trim($teller); echo "$teller"; $teller++; rewind($pointer); fputs($pointer,$teller); fclose($pointer); } else { echo "Pageviews: "; $pointer=fopen("pageviews.dat","r"); $teller=fgets($pointer,7); $teller=trim($teller); echo "$teller"; } ?>[/code:1:a0689031f1] Nu wil ik er ook nog graag in hebben dat er alleen 1 word bijgeteld als degene die de site bezoekt er nog niet geweest is, hoe kan ik dit het beste doen, met cookies of via IP's? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2004 Met IP's PSUEDO : [list:1a7d93b427]Open file IP.dat Kijk of IP in IP.dat staat ALS ja DAN cancel action ALS nee DAN open file counter.dat (in counter staat een getal) Schrijf IP adres op een nieuwe regel in IP.dat Sluit de verbinding met de file IP.dat Lees de inhoud van counter.dat naar een VAR Verhoog die VAR met 1 Leeg de counter.dat file Schrijf die VAR naar counter.dat weg Sluit de verbinding met de file counter.dat[/list:u:1a7d93b427] Elders op je pagina zet je dan de volgende code maar dan goed (ik ben mijn php al redelijk verleerd) [code:1:1a7d93b427]<?php echo"Er zijn al "; include('counter.dat'); echo" bezoekers op www.xxx.xxx geweest !"; ?>[/code:1:1a7d93b427] De reden dat je IP's moet doen, is dat er toch maar weinig mensen zijn die het cool vinden om iemands teller te verhogen, en degenen die dat wel vinden nemen heus niet de moeite om 80x van proxy te wisselen, maar het is wel makkelijk als ze gewoon cookies uitzetten, en 80x op F5 drukken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2004 Wat ik zelf makkelijker vindt werken is een counter met MySQL dat daar alle IP's in worden opgeslagen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2004 Via een database is makkelijker idd. Heb een tijdje terug ook zo een teller gemaakt. In een tabel werden de verschillende IP's opgeslagen met erbij meteen het aantal bezoeken vanaf dat ip. Zo kun je het totaal aantal hits en het aantal unieke hits bijhouden. De totalen berekenen gaat ook makkelijker via Mysql dan via een file inlezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Als je dat doet Sjoerd en je hebt een drukke site , is het niet zo dat je db dan belachelijk zwaar word? Hoe ik het zou doen is met sessies. 1ste page , maak sessie ....... en +1 in database Kun je db uitlezen hoeveel bezoekers er zijn geweest Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 Heb je gelijk in ja. Voor een kleine site ( en daar hebben we het hier vast over ) voldoet het prima denk ik. De meeste van die zelfgemaakt site's hebben toch maar een beperkt aantal bezoekers en voor zo'n database teveel ruimte in gaat nemen ben je een hele tijd verder hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 Ik gebruik altijd een MySQL databank want dan kan ik meer gegevens opslaan van de bezoekers (de bezochte pagina, browser type, ...) en mijn eigen stats maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen