anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Delen Geplaatst: 23 april 2004 Na het rebooten kan ik webmin niet meer gebruiken. Ik kan er in mijn browser geen contact leggen. Ook doe mysql het ineens niet meer. Zou dit te maken hebben met het feit dat ik de config van myadmin heb aangepast? Deze heb ik net geinstalleerd namelijk. Volgens mij warrig verhaal, maar in het kort: oude situatie wel mysql en webmin nieuwe situatie phpmyadmin willen installeren, na reboot krijg ik de bekende "#1045 - Access denied for user:"-error. Ik heb niks met mysql gedaan, alleen de config van phpmyadmin aangepast. moet ik nu het wachtwoord van mysql resetten? Maar dat zou toch niks met webmin te maken moeten hebben? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 ben een noob op gebied van linux/webmin maar: A webmin is onafhankelijk van mysql (dat weet ik zeker, hij leest namelijk allerlei configuratie bestanden in) B bestaat de gebruiker wel in linux waarmee je probeer in te loggen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Probeer eens in te loggen met "root", en vergeet niet dat webmin standaard op poort 10000 zit, dus het adres wordt iets van http://192.168.1.10:10000/ Wel even het goede IP-adres gebruiken. - Bas Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2004 Daarom vind ik het zo raar dat ik nu niet meer in webmin kan komen. Ik heb het geprobeerd met het intikken van de dns-name, ip-adres en localhost. Ik krijg wel de index.html te zien (dus apache wordt wel opgestart), maar phpmyadmin en webmin kan ik niet openen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2004 Het probleem is opgelost. Ik had bij mysql nog geen wachtwoord voor de root ingevoerd. Phpmyadmin deed het toen weer, maar nog geen webmin. Na het opnieuw installeren ineens weer wel. :-? Van webmin weet ik nog steeds niet waar het probleem vandaan kwam, maar alles werkt nu, dus image maken en goed bewaren :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen