Ga naar inhoud

css: twee stylesheets defineren.


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Voor een pagina maak ik gebruik van twee lossen stylesheets. Vraag niet waarom, daar zijn redenen voor. Nadeel, althans probleem dat ik krijg, is dat layers niet weten welke file ze moeten gebruiken. voorbeeld: In de head: <link href="dingetjeA.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <link href="dingetjeB.css" rel="stylesheet" type="text/css"> In de body: <a name="dingetjeA"><a name="dingetjeB">dingetjeB</a></a> Dit werkt niet. Layers gaan niet over elkaar heen. Wat de z-index van dingetjeB is weet ik niet. Misschien een idee om naar te kijken. Maar feit is, dingetjeB is de 'header' van een phpBB forum. Via dingetjeA probeer ik deze omhoog ( z-index) te werken. Iemand een tip? d.
Link naar reactie
Wat je doet klopt ook van geen kant. En dan heb ik het alleen nog maar over het HTML. Ten eerste mag je anchors niet nesten. Ten tweede gebruik je bij CSS alleen [i:e0026727af]class[/i:e0026727af] of [i:e0026727af]id[/i:e0026727af]. Het attribuut [i:e0026727af]name[/i:e0026727af] is absolete en alleen nog goed te gebruiken in formulieren. Kijk daar dus eerst even naar. ;) [b:e0026727af]Edit:[/b:e0026727af] Ter extra informatie: Het heeft geen zin om id's te nesten en als je meerdere stylesheets declareert zal de laatste alle voorgaande conflicterende declaraties overschrijven. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...