anoniem Geplaatst: 9 augustus 2002 Delen Geplaatst: 9 augustus 2002 Ik heb een progje geschreven om wedstrijdprogramma's te bekijken (Tja, een nieuw voetbalseizoen :) ). Gewoon per elftal en per week lukt dat wel, maar nu wil ik alle wedstrijden van alle elftalllen in 1 bepaalde week laten zien en dan krijg ik een foutmelding: [b:927bfa39b5]Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\wedstrijdschema\include\functies.php on line 126[/b:927bfa39b5] Het zit in het volgende stukje code: [code:1:927bfa39b5] mysql_select_db('indeling'); $resultaat2=mysql_query("select * from $tabel") or die("Dit is resultaat2"); $aantal=mysql_num_rows($resultaat2) or die("Dit is aantal"); while($rij2=mysql_fetch_array($resultaat2)) { $ploeg[$rij2[id]]=$rij2[ploeg]; $tijd[$rij2[id]]=$rij2[tijd]; } echo "<hr width=400>\n"; mysql_select_db(schema) or die("Dit is selectdatabase"); $schema="schema".$aantal; echo "Het schema is: $schema\n"; $vraag2=("select * from $schema"); $aantal2=mysql_num_rows($vraag2) or die("Dit is aantal2"); //Dit is regel 126 while($rij3=mysql_fetch_array($vraag2)) { $teller2=1;[/code:1:927bfa39b5] Het ziet er misschien wat rommelig uit, maar ik ben ook maar een beginner... Iemand een idee? B.v.d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2002 als dit: [code:1:b0b18efe54]$vraag2=("select * from $schema");[/code:1:b0b18efe54]letterlijk je code is (en geen typfout) dan ben je simpelweg vergeten om de query uit te voeren ([i:b0b18efe54]mysql_query()[/i:b0b18efe54]). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2002 mmm...tuurlijk :oops: Hij doet nog niet helemaal wat ik wil, maar ik krijg nu in ieder geval resultaten :D Bedankt Annie! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen