anoniem Geplaatst: 8 augustus 2002 Delen Geplaatst: 8 augustus 2002 Beste mensen, Ik wil dat als mensen op een bepaalde pagina uitkomen (bv. default.asp), de pagina checkt of hun ip adres in mijn database voorkomt... De database bestaat uitsluitend uit een kolom gevuld met ip adressen... Indien het ip nummer er tussen staat wil ik dat de pagina doorlinkt naar geentoegang.asp... Hoe zet ik zoiets simpel op? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2002 Euhm, ipadres opvragen, checken of ie in database staat, doorlinken naar de juiste pagina? Of moeten "wij" gaan vertellen hoe je dit percies doet of zo? Dan moet ik je teleurstellen, daar doen we hier niet aan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2002 tIP: Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") en Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2002 Niet zo heel ingewikkeld dus. Je leest het ipadres van de bezoeker in: ipadres = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") vervolgens open je een database connectie waar je checked op dit ip adres. sqlquery = "SELECT * FROM tblIpBlock WHERE ipadres = '" & ipadres & "'" Dan kijk je of daar wel of geen antwoord uit komt. Zoja; redirect naar die geentoegang.asp pagina; zonee: doe niks. if NOT rs.EOF then 'Doe lekker niks else 'Geen toegang response.redirect("geentoegang.asp) end if Zoals je ziet, een makkie. ;-) Succes! Elja Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen