Ga naar inhoud

ASP: Sessie meenemen naar andere server.

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een site gebouwd met een 'winkelwagen' erin. Deze winkelwagen staat in een sessie. Nu wil ik dat de uiteindelijke bestelling 'secure' gebeurd. De server waarop dit gebeurd is echter een andere dan de server waarop de rest van de site draait. Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is een gehele array die in een sessie opgeslagen is mee te sturen (of op te halen) van een andere server. Ik kan me voorstellen dat ik dit kan doen door 'm mee te posten als querystring of in een form, maar dat lijkt me ook niet echt een hele handige manier (en ook niet al te veilig). De hele site op de ssl-server plaatsen is ook niet zo verstandig aangezien dat de performance van de site behoorlijk zou schaden.. Is er een andere oplossing? Grtz Elja
Link naar reactie
Ik zie het probleem van het versturen van de winkelwagen sessie-waarden niet. De rest van de communicatie met de shop is ook via http (dus onversleuteld). Alleen bij de afhandeling van de betaling is een secure verbinding nodig imho. Waarom is het eigenlijk een performance-probleem om het https deel ook op dezelfde server te plaatsen? Niet heel de site hoeft op dat moment toch via SSL te verlopen? Desnoods geef je de server wat meer power, dat lijkt me nog steeds veel goedkoper dan een tweede dedicated server. Correct me if i'm wrong, ik heb natuurlijk niet alle informatie.
Link naar reactie
We zitten namelijk niet op een dedicated server, maar gewoon op een shared hosting pakket. De SSL server draait fysisch dus op een andere server en daar kunnen wij niks aan veranderen (behalve dan wellicht een dedicated server nemen). Een sessie wordt toch serverside bewaard? Dan is het toch niet mogelijk om die van de ene server naar de andere server mee te nemen tenzij we alles posten? Ik vroeg me dus af of er nog een andere manier was.. Elja
Link naar reactie
Wieb, het probleem is dus dat ik een sessie heb op server 1 die ik mee wil nemen naar server 2, maar niet wil posten mbv een querystring of een form. Ik ben inmiddels aan een oplossing bezig waarbij ik mbv een asp script eerst de bestaande sessies opsla in sql database. Vervolgens redirect ik naar de secure server (server 2) en geef ik een random unique id mee (enige ding dat wordt gepost). Op server twee haal ik dan weer de gegevens uit de database aan de hand van het unique id en verwijder ik vervolgens de gegevens uit de database en plaats ze in een sessie.. Leek me wel een aardige oplossing.. Elja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...