anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 hoi, Iemand maakt een database aan via de enterprise manager. Weet iemand hoe je het zo kan maken dat de administrator bv daar gelijk van op de hoogte wordt gesteld ...door email ofzo. Server win2000 Mssql 2000 thx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Je kan MSSQL laten reageren op bepaalde events/errors via alerts en deze een response laten geven. Dat kan het opstarten van een Job zijn of bijvoorbeeld een operater pagen, mailen of net-senden. Bij het aanmaken van een database wordt (iig via de QA) een error gegenereerd (1805 volgens de BooksOnline), misschien dat je de alert daar op kan laten reageren? Een andere opties zou kunnen zijn om bijvoorbeeld een trigger te zetten op de master..sysdatabases table, maar het aanbrengen van wijzigingen op system-objects wordt over het algemeen niet aangeraden. Iets anders schiet me zo even niet te binnen en kan het hier ook niet testen. Succes, ik hoor graag welke oplossing je hebt gevonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 [quote:54ca36b0b0="Annie"]Bij het aanmaken van een database wordt (iig via de QA) een error gegenereerd [..][/quote:54ca36b0b0]Huh? Dus ook als het toevoegen van een database succesvol was? Dit vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vaag... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 naja, je krijgt een error-code met een lage severity terug (in dit geval 10 en dat betekend "status information"). Beetje hetzelfde idee als de windows application logs dus. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen