anoniem Geplaatst: 22 juli 2002 Delen Geplaatst: 22 juli 2002 Ik wil een Internetpagina maken die gebruik maakt van een database die in een tekstbestand staat (uiteraard is de database niet al te groot). Hoe groot kan het tekstbestand maximaal zijn? Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden (.doc-bestanden gebruiken of zo)? Ik wil in dit geval geen gebruik maken van Access of SQL Server o.i.d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2002 Ze kunnen zo groot worden als de ruimte op je hardeschijf. Of dat slim is, is vraag 2 natuurlijk ;) Misschien kan je XML gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2002 Je zal dan gewoon een flat-file database-je (mooie naam voor een tekstbestand ;)) moeten gebruiken. Dit werkt perfect zolang je maar niet veel concurrent updates hierop gaat uitvoeren (ivm file-locks) of deze gaat/wilt behandelen als een echte database (queries uitvoeren). De maximale grootte is applicatie afhankelijk en daar kan dus niet zomaar een antwoord op worden gegeven. Onderstaande punten zal je iig moeten meenemen in je tests cq. beslissing: [list:3e8218c674] [*:3e8218c674]manier van inlezen van de file (in z'n geheel of regel voor regel) >> geheugengebruik van script [*:3e8218c674]hoeveelheid concurrent users >> als er maar 1-tje gebruik gaat maken van de file hoef je je een beetje minder zorgen te maken over de grootte [*:3e8218c674]verhouding reads en writes >> aantal locks [/list:u:3e8218c674] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2002 ik maak voor een "nieuwsbrieven-database" gebruik van een flat-file. gaat perfect. Zolang je geen compleet forum oid wil maken kan je er goed mee uit de voeten... t. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen