anoniem Geplaatst: 8 juli 2002 Delen Geplaatst: 8 juli 2002 Ik krijg wanneer ik een veld update in een tabel de foutmelding "cannot be a zero-lenght string" terwijl dit veld in de database geen sleutel is. Hoe komt dit. Alvast bedankt :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2002 Bekijk eens in de database of lengte nul is toegestaan. Denk dat dit niet het geval is. Voer anders gewoon een check uit of hij null is. [code:1:1dcaec7699] <% If not isnull(intevoegenwaarde) Then %> Doehierjeding <% End If %> [/code:1:1dcaec7699] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2002 Je moet met asp insert/update elke veld een waarde geven! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2002 Sja, of in de database aangeven dat het veld ook geen waarde mag bevatten (NOT NULL niet gebruiken dus). Of natuurlijk dat er een standaard waarde in komt te staan. Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2002 Ik heb zelf de ervaring dat het eerste niets uitmaakt. Je tweede voorstel werkt wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2002 De foutmelding is verdwenen :D Ik had de naam van een variabele verkeerd getypt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen