Ga naar inhoud

niet naar index.html, maar naar index.php met .htaccess?

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwscenter geïnstalleerd op mijn server. De "entree" site is nu niet index.html, maar index.php. Standaard wordt er gekeken naar index.html (of index.htm). Nu moeten de bezoekers die mijn domeinnaam intikken, rechtstreeks naar domeinnaam/index.php. Nu heb ik gehoord dat het met een .htaccess bestand te doen is. Ik draai op een Apacheserver, dus dat moet het probleem niet zijn. Als ik echter het .htaccess bestand in de root zet, dan krijg ik een foutmelding. Sterker nog: als ik het .htaccess bestand plaats in de 'web' folder van mijn site, dan kan ik helemaal níets meer bezoeken van mijn site. Geen enkele pagina, map, of what so-ever. Dit is het regeltje wat ik in mijn .htaccess bestand heb gezet: [code:1:87c7f080d7]Redirect / <http://www.wcw.com>[/code:1:87c7f080d7] Who knows? :(
Link naar reactie
bedoel je niet gewoon dat je onderstaande in je .htaccess wil hebben (m.a.w. de volgorde waarin bestanden moeten worden gebruikt als directory index) [code:1:421668c488] DirectoryIndex index.php index.html [/code:1:421668c488] Zo niet dan moet je het nog maar een keer uitleggen, aangezien ik er dan niets van begrijp ;)
Link naar reactie
Nee, ik heb mijn hele website in de "web" map staan (conform de wens van de host). Maar ik heb geen index.html, maar wel een index.php. Aangezien apache altijd zoekt naar een index.htm of index.html, krijg je bij mij de hele inhoud van de ("web") map te zien, i.p.v. dat index.php wordt gestart. Ik wil dus dat wanneer iemand intikt: www.mijndomein.nl, dat die dan direct naar www.mijndomein.nl/index.php gaat...
Link naar reactie
[quote:0c70722edb="AGB"]Nee, ik heb mijn hele website in de "web" map staan (conform de wens van de host). Maar ik heb geen index.html, maar wel een index.php. Aangezien apache altijd zoekt naar een index.htm of index.html, krijg je bij mij de hele inhoud van de ("web") map te zien, i.p.v. dat index.php wordt gestart. Ik wil dus dat wanneer iemand intikt: www.mijndomein.nl, dat die dan direct naar www.mijndomein.nl/index.php gaat...[/quote:0c70722edb]Dat zeg ik, Gamma!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...