anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Delen Geplaatst: 14 mei 2002 ik heb hetzelfde forum als dit forum op mijn site gezet!Deze bevalt prima maar ik heb nu de standaard layout van dat forum! Plaatjes aanpassen is geen probleem maar html wel! Ik dacht eigenlijk dat ik via ftp de bestanden in dreamweaver kon zetten en zo de html kon aanpassen! maar tot mijn verbazing zit er in de code zover als ik kan zien geen html! Hoe kan ik de text een beetje aanpassen (plaats en kleur)Net zoals dit forum ook is aangepast naar eigen stijl! Volgens mij staar ik blind! BeSieOne Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 stylesheets! Het C!T forum maakt bebruik van stylesheets om de lay-out en lettertypes aan te passen. bekijk de bron maar eens.... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 Het hele forum is in php. Dus als je iets wilt veranderen zal je dat ook in php moeten doen. Ik zelf zoek gewoon door de verschillende bestanden tot ik de juiste pagina heb gevonden, maar misschien is er ook wel ergens een lijst te vinden van wat elke pagina doet. Snoopje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 Welke versie gebruik je? Dat maakt nogal uit namelijk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 als het phpBB2.0 is(wat wel aan te raden is volgens mij,maar volgens bill niet :razz:) moet je vanuit de forum map gaan naar /templates/subSilver/ in ide map zie je allemaal bestanden staan met de extensie .tpl, hier is de lauyout vastgelegt van het forum. overall_header.tpl is de header die overal is te zien iets met ..._footer.tpl is het onderste stuk iets met ..._body.tpl is het middenstuk Hier kan je alles aanpassen En idd CSS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 Subsilver is één van de themes, je moet die niet gaan aanpassen, maar de files kopieren en zo je eigen directory maken en daar alles aanpassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2002 Ik zou phpbb 2.x niet zo aanraden eigenlijk... ik moest het laatst zelf ergens voor een klant op zetten, nou, wat een ramp. De indeling is onoverzichtelijk en je moet ook echt in die header en footer bestanden je eigen stylesheets gaan zetten, anders wil het niet zo met die kleuren en fonts. Bovendien was de laatste keer dat ik keek de handleiding er nog steeds niet... :( bedroevend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2002 Tja, je hebt de skills, of je hebt ze niet ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2002 Owke niet in de map zelf whatever, waar het om gaat is waar je de bestanden kan vinden :wink: Enne toeter daarvoor heb je de externe css file dus (bij subsilver subsilver.css natuurlijk) (enne ik zie dat ze bij het maken van dit forum de skills duidelijk niet hadden :-? :( maarja dat boeit niet ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen