anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Delen Geplaatst: 5 mei 2002 bestaat er een grafische interface voor MS SQL gebaseerd op HTML en ASP? Ik heb dat gevonden voor MySQL (met html en php) en ben nu op zoek naar datzelfde voor MS SQL. Dus niet via de interface van Access, maar puur te bereiken via de browser! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Kijk eens bij Hotscripts zou ik zo zeggen... http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Database_Tools/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Waarom wil je eigenlijk via de browser een mssql server beheren als je een complete tool als de Enterprise Manager of de Query Analyzer kan gebruiken :???: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Dat houdt je van de straat Annie... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 een beetje met mij staan lachen? probleem: een of andere poort moet open staan als je via Acces je database (die op de server staat). Maar aangezien onze router die poort sluit, kan ik geen contact maken met de server via acces. Maar die andere dingen waar jij van spreekt Enterprise Manager of de Query Analyzer, ken ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Ga je 's diep schamen :wink: Iedereen die met MSSQL werkt moet deze tools kennen. Bekijk onderstaande zaken en vergeet ze nooit meer :grin: 1. Enterprise Manager 2. Query Analyzer 3. Books Online Maar als je router gaat piepen bij een andere poort dan poort 80 dan zal het rechtstreeks connecten naar de db met [i:6674a51432]1[/i:6674a51432] of [i:6674a51432]2[/i:6674a51432] ook wel niet lukken (MSSQL "luistert" standaard op 1433). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 Inderdaad, die poort was het die open moest. Als 1 en 2 toch niet werken, geef dan eens een beetje meer uitleg over 3. Online books? is dat een tool? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 Zullen wel helpbestanden of iets dergelijks zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 uhm, nee Books Online zijn, zeg maar, de helpfiles van sql server waarin je zo'n beetje alles terug kan vinden wat je wil weten bij het gebruik van sql server (daarom noemde ook alleen 1 en 2 als opties voor het connecten :wink:). Van t-sql tot een beschrijving van meegeleverde utilities, van errorcodes tot specifieke database zaken (replication, locking, indices, enz.) noem het maar op en grote kans dat er wat over vermeld staat. Natuurlijk is het niet compleet (maar komt toch vrij aardig in de buurt, imho :wink:), maar voor mij wel onmisbaar als reference. [edit: effe gekeken...] Voor sql2000 is dat zo'n 30MB aan informatie in winhelp bestanden. _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-05-08 00:31 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen