anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Als absolute beginner rondom cgi-scripts probeer ik wat wegwijs te worden. Ik draai een eigen servertje en heb een form scriptje neergezet. Maar in plaats van het formulier af te handelen als ik op Verzenden klik, wil het gedownload worden! Ik doe zeker weten iets maar wat fout?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Heb je wel cgi ondersteuning en is de gebruikte extensie toegevoegd met een bep content type. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Met een server alleen ben je er nog niet. Ik neem aan dat je een mailscript in PERL hebt. Dan heb je dus ook de perl interpreter nodig (perl.exe) http://www.activestate.com/Products/Download/Get.plex?id=ActivePerl&_x=1 wellicht dat dat helpt. wel even je script vertellen waar perl staat en misschien op je server nog wat aanpassen... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Beste lezer(s), Exact hetzelfde probleem bij mij. CGI-scripts worden gedownload ipv uitgevoerd. OS: win95 Webserver: Xitami (CGI ondersteuning en pad aangegeven) Perl is geïnstalleerd (pad is aangegeven) Mijn poging om swish-e (zoekmachine) te installeren is nog steeds niet gelukt...... En nu ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Dan is de server/perl niet goed geconfigureerd. Het zou kunnen dat je in de mime-types van de server de extensie .cgi zal moeten wijzigen naar cgi-script. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen