anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Delen Geplaatst: 26 maart 2002 Goeiemiddag iedereen, Mijn collega is naarstig op zoek naar een manier om het target van een link te laten verwijzen naar een ander frame binnen een andere frameset. Dit zou met JavaScript wel moeten kunnen toch? Weet iemand een oplossing? Annie, Bill :grin: ? Namens ons beide alvast bedankt, Djurre en Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 dat kan wel als de frameset binnen het eigen domein zit: [code:1:922342d1ac] <a href="javascript:parent.FRAMENAAM.location='BOE.HTM'"> bla</a> of top.FRAMENAAM. [/code:1:922342d1ac] Als de frameset buiten je domein ligt kan het niet. Niet dat ik weet iig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 Bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 In javascript kun je zoals teacher al aangeeft door de window-objecten 'bladeren'. Een frame is ook een window-object en is child van het frameset-window. De frames property van een window is een collection van window-objecten die verwijzen naar de verschillende frames. Al deze objecten bij elkaar geeft dat een hierarchisch model van parents en childs. Met parent, self, top, enz. en de frames collecties daarvan kan je verwijzen naar de verschillende objecten binnen deze 'boom'. Beetje wazig verhaal geworden dus ik hoop dat het duidelijk is? Even ter aanvulling en verduidelijking van het verhaal van teacher (om misverstanden te voorkomen): de location van een window mag wel naar een ander domein verwijzen natuurlijk, maar je kan op dat moment niet meer de eigenschappen van [b:e4e910fecc]dat[/b:e4e910fecc] window uitlezen (je kan de location wel wijzigen overigens). _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-26 16:18 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 zoiets probeerde ik uit te leggen ja... enneh Annie, ik heb mijn cup-a-soupje al op :smile: t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 Waar zouden we zijn zonder de... Annie. :grin: Eveneens bedankt. [Bij ons is de Chinese Tomaat op, dus dat wordt survivalen op Champignon+ham :sad: ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen