anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Delen Geplaatst: 21 maart 2002 ik heb net php4 geinstalleerd.hoe moet ik nu php gebruiken om dingen weer te geven als webpagina (onderdelen)?Ik ben echt een totale newbie op dit gebied.Dus HELP! :smile: Ik probeerde dit maar er gebeurde niets: <?php echo "Welcome at hyperlinks"; ?> De bovengenoemde code typte ik in kladblok.ik heb het bestand toen opgeslagen als "test.php" en test_1.html"(alle bestanden).als ik dan op die bestanden kilik gebeurt er.....niks :sad: Hoe werkt het dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Je moet hem via de webserver aanspreken, dus in de htdocs map van Apache zetten en dan naar http://localhost/bestandsnaam.php gaan met je browser. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Of de desbetreffende pagina op je website zetten en hem vanaf daar bekijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 [quote:ed760b5771] Op 21-03-2002 17:09, schreef victorhopman: Of de desbetreffende pagina op je website zetten en hem vanaf daar bekijken.[/quote:ed760b5771]Ja, of geen PHP gebruiken. Lekkere opmerking, daar schiet de topic starter weinig mee op, je installeerd het toch lokaal om te testen en niet om het alsnog te gaan uploaden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Meestal niet nee :wink:. Maar willypirate, werkt het al? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 ehm nee ik de map htdocs van apache nergens vinden terwijl ik het complete pakket van computertotaal heb gedownload,ik snap er niks van Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 Heb je alleen PHP geinstalleerd of ook de rest? Als je apache geinstalleerd hebt en je start apache (start in console) dan moet je localhost werken. zoek naar apache of htdocs. Als die er niet zijn, ben je wat vergeten... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 Heb je Windows XP? Ik draai WinXP Pro, en daar kreeg ik appache niet aan de praat (toegegeven dat ik er ook niet echt veel moeite voor heb gedaan om de problemen op te lossen). Dus heb ik Xitami geïnstalleerd, en die werkt bij mij prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 Dan moet je appache draaien in een gesimuleerde win98 omgeving.Dan doet hij het wel!Dit kun je gewoon doen door op de rechtermuisknop te klikken en dan kiezen voor eigenschappen en dan voor compatibiliteit! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 Dat kan natuurlijk ook ja, maar zoals ik ook al zei heb ik niet veel moeite gedaan de problemen op te lossen. Ik draai trouwens windows98 virtueel onder windows xp, dus daarmee zou ik het probleem ook kunnen oplossen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen