anoniem Geplaatst: 15 maart 2002 Delen Geplaatst: 15 maart 2002 Misschien een erg domme vraag...maar toch Ben een mega newbie. Heb al eens wat liggen kloten in acces en delphi. Ik wil mijn gemaakte database prg'tje webbased maken. Dus middels een webpagina door gebruikers data oplaten vragen en wijzigen.Waar begin ik......en wat hen ik nodig. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2002 Bij access denk ik automatisch aan ASP en dus vbscript (andere mensen hebben misschien andere associaties :wink:). Dus wat heb je nodig: - een webservertje (IIS / PWS) om het te testen - een database-je voor je gegevens - een [url=http://www.google.nl/search?q=asp+tutorial&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=nl&lr=]tutorial[/url] om het te leren - een [url=http://www.devguru.com]reference[/url] om snel wat op te zoeken (asp / vbscript / ado). - en veel geduld succes. /edit: typen is moeilijk als je al een bedrijfsborrel hebt gehad :smile: *hik* [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-16 00:04 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Dank je voor de tip. Wat ik ben vergeten te vermelden is dat ik ook wil dat dit verhaal onder linux toegankelijk is. Is het niet zo dat asp alleen onder microsoft draait? Ik heb op een 2e systeem linux draaien met de mogelijkheid om apache als webserver te laten draaien en hier wat mee te experimenteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Wat bedoel je percies met toegangkelijk? Moeten de verschillende Linux browsers je site ook kunnen weergeven of wil je het hele verhaal (dus de complete website) onder Linux gaan hosten? In het eerste geval: geen probleem, anders zal je naar iets anders dan ASP moeten kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Je hebt een apache webserver in linux... Dan zou ik gewoon gaan voor de combinatie PHP/Mysql. (Dat is namelijk het "iets anders" van Bill :wink:) Haike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Mijn site moet voor beide platforms toegankelijk zijn. Zowel linux als ook windows. De bedoeling is dat het spul uiteindlijk op een NT machine gehost wordt. Voor het gemak (om het 1 en ander uit te kunnen vogelen)zou hij ook op een linux machine gehost moeten kunnen worden. Deze heb ik thuis n.l. als server draaien. Maar tís geen must. Blijkbaar ben ik verkeert geinformeerd. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat een asp site niet goed draaid als hij vanuit linux/unix bekeken wordt. Thanks voor de info het begin is er...... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen