Ga naar inhoud

-data-weergeven-probleempje-


Aanbevolen berichten

Ha allemaal, ik zit weer eens met een probleem, de tabellen zijn vrij groot maar ik zal proberen het kort te houden met een voorbeeldje: stel ik heb 2 tabellen (database) en elk beginnend met een nummer: Toepassing ------------ TNummer|omschrijving Activiteit ---------- TNummer| ANummer |omschrijving Nu is mijn probleem, hoe kan ik dit in een tabel in een boomstructuur weergeven, Ik wil dus alle activiteiten weergeven die bij een specifieke toepassing horen, m.aw. woorden het moet er ongeveer zo uit komen te zien: ------------------------ |internetten | chatten | | ---------- | | surfen | ------------------------ |gamen | schieten| | ----------- | | lopen | ------------------------ dit moet dus in 1 tabel en het moet gegroepeerd weergegeven worden. Hij moet dus het nummer weten van de toepassing en alleen daarbij de activiteiten van weergeven. In een tabel ben ik er nog niet uitgekomen. Iemand suggesties, holp is van harte welkom! GreetzZzz Wouter
Link naar reactie
Effe de layout een beetje overzichtelijk maken :smile: [code:1:23f0f80faa] ------------------------ |internetten | chatten | | ---------- | | surfen | ------------------------ |gamen | schieten| | ----------- | | lopen | ------------------------ [/code:1:23f0f80faa] Wat je moet doen is een INNER JOIN uitvoeren op de twee tabellen waarbij TNummer de gemeenschappelijke sleutel is. Bij het afdrukken van de gegevens houd je gewoon de laatst afgedrukte toepassing(nummer) bij en als de huidige anders is dan de vorige druk je 'm af. Succes. [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-06 23:18 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...