anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Delen Geplaatst: 6 maart 2002 Hallo, Is het mogelijk om een gebruiker een afbeelding te laten plaatsen in een database door middel van ASP (bijvoorbeeld het invoegen van een foto bij een aanmeldformulier) Alvast bedankt! Groet, Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 Moet te doen zijn. Je kunt het via een form laten uploaden, en de database zo instellen dat het weet dat het een gif oid ontvangt. Site voor form tips: [url]http://freespace.virgin.net/sizzling.jalfrezi/frames/fforms.htm[/url] En dan variabele =request.form, sql = "insert in database(veld1, veld 2) values (fotonaam, variabele) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 Het heeft mijn voorkeur om alleen het pad naar de ge-uploade image op te slaan in de database. Maakt het geheel meteen een stuk simpeler als je niet met BLOB's en binary streams hoeft te werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 En dan de image op je server opslaan??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 [quote:5e98da9975] Op 06-03-2002 16:49, schreef SabineBos: En dan de image op je server opslaan???[/quote:5e98da9975]Ja, servers hebben meestal een harde schijf waar je dingen op kunt zetten :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 Ooohhh.... :eek: Maar het web is toch virtueel... Nou kan ik me niet meer herrinneren of het profiel vroeg om mijn haarkleur... :grin: Bedankt Bill! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 [quote] Op 06-03-2002 17:27, schreef SabineBos: Nou kan ik me niet meer herrinneren of het profiel vroeg om mijn haarkleur... :razz: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2002 En dan te bedenken dat ik Informatica doe, en zo royaal op mijn bek ga in cyberspace. Dat soort dingen tast mijn geloofwaardigheid aan. Maar het zal vast niet het enige zijn waar je neus voor hebt, Bill :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen