anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Hoe zit het met veiligheid van PhpBB ? Had voorheen een Ultraboard-forum, maar die is gebruikt door hackers om toegang te krijgen tot andere bestanden op de Server. Las hieronder ook iets over dat PhpBB enkel geschikt is voor een klein forum ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Volgens mij is het behoorlijk veilig. Je werkt immers met mysql. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 [quote:6723401fea] Op 23-02-2002 16:17, schreef mispunt: Volgens mij is het behoorlijk veilig. Je werkt immers met mysql.[/quote:6723401fea]Deze opmerking getuigd niet van een gedegen kennis... Mijn inziens zitten er veel te veel bugs in phpBB en ik zou het dus eigenlijk ook niet aanraden, wellicht dat het met de aankomende versie 2.0 beter wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Beste Bill, Heb je misschien tips om e.e.a dicht te spijkeren (bv rename directories - files) ? of heb je een suggestie voor een veiliger forum ? alvast bedankt henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Het probleem is gewoon dat er in de code van phpBB een aantal vervelende bug(jes) zitten, en iedere bug is er 1 teveel (en een potentieel gevaar)... Suggesties voor een betere heb ik niet, ik zet zelf eigenlijk nooit een forum op... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Ik kom er bij de installatie inderdaad achter dat er wat bugs inzitten eerst de optie nederlands aangeklikt en toen kreeg ik na het binnengaan van admin/index.php allemaal errors dat ie jpegs niet kon vinden, en in de commandline van functions.php stond dat ik ze allemaal de extense -nederlands moest geven, dus plaatje.jpg moest plaatje-nederlands.jpeg worden. Heft echter niet geholpen. Dus toen maar opnieuw geinstalleerd (nu gewoon engelse versie) en ook dat ging fout. Zucht.... Gelukkig is het vandaag rotweer.... Groet Henk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Ik heb zelf al een berg forums opgezet (en ook weer verwijderd :smile: ), maar [url=http://www.openbb.net]OpenBB[/url] vind ik toch wel de beste. Goede support enzo, veel functies en weinig bugs. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen