anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Wie kan mij vertellen hoe ik een formulier kan maken (of waar ik een formulier kan vinden) die uit meerdere pagina´s bestaat. Kortom ik wil 1 of 2 pagina´s waar iemand een enquete in kan vullen. Daarna moet je naar de volgende pagina kunnen om adresgegevens in te vullen en het formulier verzenden! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Via de tag <input type="hidden" value="waarde"> kun je waarden meegeven naar een evt vervolgpagina. vrgr, william Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2002 Ik denk alleen wel dat je een server-side scripttaal moet hebben, maar aangezien het wat dat betreft niet uitmaakt of je één of meerdere formulieren hebt, neem ik aan dat je zoiets hebt. Je moet dan dus "deel 2" van het formulier laten genereren door PHP en de variabelen uit het vorige formulier in hidden fields zetten, zoals hierboven wordt gezegd. - Basje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Tja, PHP daar heb ik geen kaas van gegeten. ik werk hier met gewoon html en een verwijzing naar een cgi-mailscript. Ik kom er nog niet helemaal uit! Help?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 euh... [url=http://cgi.pagina.nl/]cgi.pagina.nl[/url]? misschien kan je iets duidelijker zijn wat precies het probleem is en wat je wel en niet beheerst e.d. [ Dit Bericht is bewerkt door: matthijn99 op 2002-02-07 11:53 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 Ik werk hier met Dreamweaver en mijn html-kennis is redelijk. Ik probeer een formulier te bouwen, bestaande uit meerdere pagina´s. Je moet dus op een knop "verder" klikken om deel 2 van het formulier in te vullen. Op de laatste pagina van het formulier komt een knop met verzenden. (cgi-mailscript) Een formulier kan ik wel maken maar niet 1 die bestaat uit meer pagina´s Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2002 wellicht heb je [url=http://www.htmlgoodies.com/beyond/jspass.html]hier[/url] wat aan.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Ik weet niet of dit de oplossing is!? Aangezien het hier over cookies gaat... Het moet mogelijk zijn om het gehele formulier (bestaand uit meerdere pagina´s) te verzenden in 1 email.? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Je zou het ook met CSS en Javascript kunnen doen, je gaat dan alleen niet echt naar een tweede pagina maar je verbergt alleen het eerste deel en laat dan het tweede deel zien. bv: <div name="deel1" style="visibility:visible;"> formulier 1 </div> en <div name="deel2" style="visibility:hidden;"> formulier 2 </div> en dan nog een javascriptje om ze te laten weergeven en weghalen. dat kan met iets als dit: <button onClick="document.deel1.style.visibility='hidden';document.deel2.style.visibility='visible';"> ik weet alleen niet helemaal zeker of dit werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Als je het eerste formulier met method="GET" submit naar een tweede html pagina kan je in die pagina alle waarden uit de querystring ophalen met javascript (window.location.search) en deze waarden in hidden inputs zetten van je form. En deze form kan je gewoon submitten naar je CGI script. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 [quote:265e5f68a4] Op 08-02-2002 9:38, schreef denting3: Ik weet niet of dit de oplossing is!? Aangezien het hier over cookies gaat... Het moet mogelijk zijn om het gehele formulier (bestaand uit meerdere pagina´s) te verzenden in 1 email.? [/quote:265e5f68a4] als je 4 regels verder leest op die pagina, zie je dat dat voorbeeld juist [b:265e5f68a4]niet[/b:265e5f68a4] over cookies gaat, maar over Javascript... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen