anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Hallo allemaal, Ik gebruik, in een site met drie frames, een javascript dat meerdere frames update na het klikken op een link. Dit werk perfect als de link in één frame staat en de andere twee update. Nu wil ik een link in een pagina die dan het zelfde frame en een ander frame update. Dat lukt van geen kant. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Misschien is het wel hetzelfde stukje javascript, maar het volgende werkt gewoon voor mij, op de pagina waar het menu is opgenomen. Na het klikken op een link/menuitem worden zowel het frame met de links, als het frame met de inhoud vernieuwd. Het titelbalkgedeelte kan eventueel worden weggelaten. Dit stukje javascript opnemen op de pagina met de links: [code:1:4571d3b4fd] <script language="JavaScript"> <!-- Begin function loadFrames(frame1,page1,frame2,page2,titel) { eval("parent."+frame1+".location='"+page1+"'"); eval("parent."+frame2+".location='"+page2+"'"); parent.document.title=titel; } // End --> </script> [/code:1:4571d3b4fd] En in je anchor tag het volgende opnemen: [code:1:4571d3b4fd] <a href="javascript:loadFrames('links','menu.html','rechts','inhoud.html','titelbalktitel')"> DRUK HIEROP </a> [/code:1:4571d3b4fd] Hopelijk heb je hier wat aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 of: [code:1:09917d1926] <script> function veranderframes() { parent.frame1.location.href="anderepagina.htm" parent.frame2.location.href="nogeenpagina.htm" parent.frame3.location.href="weereenpagina.htm" } </script> [/code:1:09917d1926] ff de functie in een link aanroepen en klaar. of je maakt er een location.refresh van. of een gewone link met een onclick: a href="http://blaat.com onclick="parent.frame2.location='http://www.yahoo.com'" er zijn meerdere wegen naar rome... t. _________________ Meekijken op mijn desktop? [url=http://members.atlasf1.com/sally/stuff/cuswallpaper.html]Klik hier![/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: teacher op 2002-01-29 00:53 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Hardstikke bedankt allebei. Het eerste scriptje lijkt enigszins op wat ik heb. De twwede is totaal nieuw. Ik ga ze allebei uitproberen. Sjaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:4fbd746a61] Op 29-01-2002 0:52, schreef teacher: [..] of je maakt er een location.refresh van. [/quote:4fbd746a61] je bedoeld waarschijnlijk location.reload() Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 woops... gelukkig zijn er mensen die [b:c8dbc5ff4b]wel[/b:c8dbc5ff4b] opletten.... tnx annie! t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Hoi teacher, Ik heb beide scripts geprobeerd. Geen success. In een pagina met de naam methoden.htm heb ik Dit in de head <SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin function loadFrames(frame1,page1,frame2,page2,titel) { eval("parent."+frame1+".location='"+page1+"'"); eval("parent."+frame2+".location='"+page2+"'"); parent.document.title=titel; } // End --> </script> Dit bij de link: <a href="javascript:loadFrames('menuframe','online/subonline.htm','inhoud','online/online.htm','titelbalktitel')"> OnlineAnytime.</a> Resultaat in beide frames "Kan pagina niet openen" (jaja map,frame en filenames zijn correct) Wat doe ik verkeerd. Ik ben nog maar een script Oen hoor. Tweede script snapte ik geen mallemoer van dus ben er maar niet aan begonnen. Het script dat ik al gebruik (in de pagina van het bovenframe) werkt perfect voor het updaten van menuframe en inhoud. Maar niet voor deze situatie. Ik ben wanhopig, het moet toch kunnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 goed even ietsje structureler: wat zijn je framenamen die je wilt verversen/wijzigen. wat zijn de pagina namen die daarbij horen? t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:92d94ab7e3] Op 29-01-2002 16:03, schreef Sjaan: Dit in de head <SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin function loadFrames(frame1,page1,frame2,page2,titel) { eval("parent."+frame1+".location='"+page1+"'"); eval("parent."+frame2+".location='"+page2+"'"); parent.document.title=titel; } // End --> </script> Dit bij de link: <a href="javascript:loadFrames('menuframe','online/subonline.htm','inhoud','online/online.htm','titelbalktitel')"> OnlineAnytime.</a> [/quote:92d94ab7e3] Dat bovenste deel moet niet in de <head> maar net onder de <body> tag. Als dat niet helpt werkt dit wel (zonder titel): [code:1:92d94ab7e3] <SCRIPT language=JavaScript> <!-- Begin function loadFrames(frame1,page1,frame2,page2) { eval("parent."+frame1+".location='"+page1+"'"); eval("parent."+frame2+".location='"+page2+"'"); } // End --> </SCRIPT> [/code:1:92d94ab7e3] Met als link: <a href="javascript:loadFrames('links','paginalinks.html','rechts','paginarechts.html')">Link</a> Suc6 :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Eureka!!!! Weet je wat het nou was? Het zat hem in de benaming van de pagina's. Het moest niet zijn 'online/subonline.htm', maar '../online/subonline.htm' Twee puntjes en een strepie... een wereld van verschil. Het draait nu als een tierelier. Bedankt allemaal..... Sjaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Graag gedaan. :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen