Ga naar inhoud

mysql_fetch_array probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wanneer ik met het volgende script alle records uit een tabel haal. (Deze tabel is 4 breed 0..3 dus): [script] while($QueryRow = mysql_fetch_array($QueryResult)) { $Result[$whileCounter] = $QueryRow; $whileCounter++; } return $Result; [/script] Zoals je ziet schrijf ik alle rijen in 1 array. Als ik deze op de volgende manier doorloop: [script] for($teller = 0; $teller < count($occasionList); $teller++) { for($intern = 0; $intern < count($occasionList[$teller]); $intern++) { echo $occasionList[$teller][$intern]; echo "<br>"; } } [/script] Krijg ik de melding dat index 4,5,6 niet gevonden zijn (undefined offset), dit klopt want die bestaan niet. Als ik dan van mysql_fetch_array(..,MYSQL_NUM) maak werkt het wel. Maar ik wil juist zowel numeriek als associatief deze array kunnen gebruiken. Iemand een idee? Bedankt, Marcel van Leeuwen [ Dit Bericht is bewerkt door: Mvlstar op 2002-01-24 19:38 ]
Link naar reactie
Is het nodig de hele array op te slaan op deze manier? Kost extra uitvoertijd en geheugen, dus kan het niet beter op zo'n manier: [code:1:50fc056ad1] while ($row = mysql_fetch_array($result)) { } [/code:1:50fc056ad1] Heb nog weinig/geen situaties meegemaakt waarin ik de hele array hoef op te slaan, maar correct me if I'm wrong...
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Maar ik wil wel de hele array op slaan omdat deze functie eenmalig gemaakt moet worden en dan door iedere pagina gebruikt moet kunnen worden. Dit is makkelijker met fouten. Dus het kan dat er maar een array in zit maar het kan ook zijn dat er 100 in zitten. Maar dit moet nu dus wel. Misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest: de return $result wordt teruggeven aan door de functie aan $occasionlist. Of heeft iemand een veel slimmere manier? Bedankt, Marcel [ Dit Bericht is bewerkt door: Mvlstar op 2002-01-25 14:27 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...