anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Ik ben wat aan het spelen met asp, maar als ik verbinding wil maken met een database krijg ik de volgende melding: Error Type: Microsoft JET Database Engine (0x80004005) Operation must use an updateable query. Ik begrijp er niks van, want de code komt uit een voorbeeld van Microsoft zelf. Kan iemand mij helpen. de connectionstring ziet er zo uit: dim strProvider, verbinding strProvider = "Provider=Microsoft.JET.OLEDB.4.0;Data Source=******vraag.mdb;" Set verbinding = server.createobject("ADODB.Connection") verbinding.Open strProvider en de query: dim sqlvraag sqlvraag = "INSERT INTO adressen (naam, adres, plaatsnaam, datum ) Values ('" & Vnaam & "','" & Vadres &"','" & Vplaatsnaam &"','" & Vdatum &"')" dim voeruit set voeruit = verbinding.execute (sqlvraag) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Er zijn zo twee mogelijkheden die in me opkomen: 1) De database is ReadOnly 2) Je hebt geen schrijf- en/of leesrechten in die directory, via een asppagina Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Ik heb dit gecontroleerd, maar de db is niet readonly, alleen met de rechten weet ik het niet zeker. Als ik binnen IIS kijk naar de rechten dan staat er gewoon write aangevinkt. Ik dacht dat dit ook het probleem was of is. Welke instellingen zijn dan de juiste binnen IIS? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q175168]Mogelijke oplossing 1[/url] [url=http://www.macromedia.com/support/ultradev/ts/documents/80004005update.htm]Mogelijke oplossing 2[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2002 Thanx het werkt! Ik moest binnen IIS de GuestUSER account veranderen in Admin. het geven van schrijf en leesrechten aan de website was niet genoeg! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen