anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb een word document op intergeplaatst. Op mijn website heb ik een link geplaatst naar dat word document. Als ik op de link klik opent de browser het word document. Dat wil ik niet, ik wil dat ik het download schermpje in beeld krijg (met opslaan, opslaan als...). Hoe moet ik dat doen? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Groeten, Folkert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Tsjaa, je kunt er natuurlijk ook een gecomprimeerd bestand van maken dat zichzelf uitpakt. Het wordt dan een .exe bestand Ik ben zelf ook benieuwd hoe anderen dit denken op te lossen !! Greetzz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Je kan natuurlijk altijd rechtsklikken op de link en dan "Doel opslaan als" (Target save as) maar dat is natuurlijk niet precies wat je bedoelt. Een andere oplossing heb ik zo niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 [quote:ed01eeb630] Op 2002-01-17 20:40, schreef Folkert: Als ik op de link klik opent de browser het word document. Dat wil ik niet, ik wil dat ik het download schermpje in beeld krijg [/quote:ed01eeb630] Een andere extensie geven of aan de mensen uitleggen, dat als ze't willen saven, dat ze ctrl-click moeten gebruiken. Andere mogelijkheid is er niet. Echt niet, nee echt niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Je kan je gebruikers Netscape laten gebruiken. :grin: Sorry Bill, voortaan zal ik weer nuttige dingen plaatsen, kon het gewoon niet laten... - Basje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Dank je wel voor jullie bruikbare / onbruikbare tips tot zover. Kan het downloaden (niet openen) van Word documenten (zonder dat je met de rechtermuisknop op 'Doel opslaan als...' hoeft te klikken) ook niet met een javascript of een cgi script? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 [quote:b12756a899] [b:b12756a899]Op 2002-01-18 10:57, schreef Folkert:[/b:b12756a899] Kan het downloaden (niet openen) van Word documenten (zonder dat je met de rechtermuisknop op 'Doel opslaan als...' hoeft te klikken) ook niet met een javascript of een cgi script?[/quote:b12756a899] toeter had laatst een php scrippie daarvoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 [quote:bf079379a7] Op 2002-01-18 10:57, schreef Folkert: Kan het downloaden (niet openen) van Word documenten (zonder dat je met de rechtermuisknop op 'Doel opslaan als...' hoeft te klikken) ook niet met een javascript of een cgi script? [/quote:bf079379a7] Nee. Als je de Office hebt geïnstalleerd, dan bepaald windows voor je, dat ie gebruikt moet worden. Je kan met registry trucen er wel omheen, maar dat moet de bezoeker doen en is ingewikkelder om uit te leggen dan 'Als u dit wilt downloaden...'. Er zijn wel scrippies die het proberen, met HTTP headers, maar in veel zo niet alle gevallen negeert IE dat gewoon. Zodra de extensie 'doc' eraan hangt, wordt de plugin gebruikt, ongeacht 'Content-Type', 'displayment=attachment' of soortgelijke headers. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen