Ga naar inhoud

Niet openen maar downloaden

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb een word document op intergeplaatst. Op mijn website heb ik een link geplaatst naar dat word document. Als ik op de link klik opent de browser het word document. Dat wil ik niet, ik wil dat ik het download schermpje in beeld krijg (met opslaan, opslaan als...). Hoe moet ik dat doen? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Groeten, Folkert
Link naar reactie
[quote:ed01eeb630] Op 2002-01-17 20:40, schreef Folkert: Als ik op de link klik opent de browser het word document. Dat wil ik niet, ik wil dat ik het download schermpje in beeld krijg [/quote:ed01eeb630] Een andere extensie geven of aan de mensen uitleggen, dat als ze't willen saven, dat ze ctrl-click moeten gebruiken. Andere mogelijkheid is er niet. Echt niet, nee echt niet.
Link naar reactie
[quote:b12756a899] [b:b12756a899]Op 2002-01-18 10:57, schreef Folkert:[/b:b12756a899] Kan het downloaden (niet openen) van Word documenten (zonder dat je met de rechtermuisknop op 'Doel opslaan als...' hoeft te klikken) ook niet met een javascript of een cgi script?[/quote:b12756a899] toeter had laatst een php scrippie daarvoor.
Link naar reactie
[quote:bf079379a7] Op 2002-01-18 10:57, schreef Folkert: Kan het downloaden (niet openen) van Word documenten (zonder dat je met de rechtermuisknop op 'Doel opslaan als...' hoeft te klikken) ook niet met een javascript of een cgi script? [/quote:bf079379a7] Nee. Als je de Office hebt geïnstalleerd, dan bepaald windows voor je, dat ie gebruikt moet worden. Je kan met registry trucen er wel omheen, maar dat moet de bezoeker doen en is ingewikkelder om uit te leggen dan 'Als u dit wilt downloaden...'. Er zijn wel scrippies die het proberen, met HTTP headers, maar in veel zo niet alle gevallen negeert IE dat gewoon. Zodra de extensie 'doc' eraan hangt, wordt de plugin gebruikt, ongeacht 'Content-Type', 'displayment=attachment' of soortgelijke headers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...