Ga naar inhoud

SQL tabel backup maken

anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by zegwaard: Hallo, weet iemand hoe ik in een script of in een client een backup van een tabel kan maken? Een kopie onder een andere naam bijvoorbeeld? Alvast bedankt, Haike

code:
mysqldump --all --add-drop-table --complete-insert $DB $TABLE | gzip -cf - >$DB.$TABLE.`date +"%Y%m%d"`.sql.gz

------------------ _________________________ WebMaster Computer!Totaal Melvyn Sopacua

Link naar reactie
Goede vraag die hier gesteld wordt... Van een tafel wist ik het al, maar werkt het bovenstaande voor de hele database of begrijp ik dit verkeerd? En waar komt dit te staan? In PHP?

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BasHamar: Goede vraag die hier gesteld wordt... Van een tafel wist ik het al, maar werkt het bovenstaande voor de hele database of begrijp ik dit verkeerd? En waar komt dit te staan? In PHP?

Je gaf ook de 'client' aan, dus ik nam even aan, dat je shell toegang('telnet/ssh/lokaal') hebt. mysqldump is een programmaatje van Mysql zelf, dat standaard geinstalleerd wordt.

Als je de mysql server, bij een hosting provider draait, werkt dit waarschijnlijk niet. Je kan natuurlijk via php of perl een backup script maken, maar als je dagelijkse dumps wil hebben, omdat het heel belangrijk is, zou ik er niet op vertrouwen. Vraag dan je hosting provider of ze dit voor je willen doen en neerpoten in een directory waar je bij kan, zodat je't kan downloaden en veiligstellen.

Voor een complete database, geef je: --databases erbij en heb je de tablenaam niet nodig. Voor alle databases in een mysql server: --all-databases

Link naar reactie
quote:
Originally posted by melvyn: Je gaf ook de 'client' aan (...)
O ja? :grin:
quote:
Originally posted by melvyn: Als je de mysql server, bij een hosting provider draait, werkt dit waarschijnlijk niet. (...) Vraag dan je hosting provider of ze dit voor je willen doen en neerpoten in een directory waar je bij kan, zodat je't kan downloaden en veiligstellen.
Ik heb wel zelf PhpMyAdmin geïnstalleerd, de meest recente versie. Misschien is dat handig?

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BasHamar: Ik heb wel zelf PhpMyAdmin geïnstalleerd, de meest recente versie. Misschien is dat handig? [/B]
Het hangt er helemaal van af wat je wil.

Als je simpelweg af en toe een backupje wil draaien, kan je phpMyAdmin gebruiken. Kost je wat browser werk, maar goed.

Het nadeel is, dat er dan veel meer factoren zijn die mis kunnen gaan. Als je op gezette tijden een betrouwbare backup wil maken, moet je zoveel mogelijk externe factoren elimineren. Een webbrowser, webserver en een scripttaal in dit geval.

Zit je bij een provider of is dit je eigen server?

Tip: Probeer het volgende php script eens:

code:
<html><body><pre>
<?php
$output = `mysqldump --version 2>&1`;
print $output;
?>
</pre></body></html>

------------------ _________________________ WebMaster Computer!Totaal Melvyn Sopacua

Link naar reactie
Ik zit bij een provider. Ik heb je code geprobeerd en dit resulteerde in het volgende:

Warning: Cannot execute using backquotes in safe mode in /usr/local/slash/apache/.../test/mysqldump.php on line 3

Jammer, maar helaas... Ik ben bang dat ik het dan toch gewoon met PhpMyAdmin moet doen. In ieder geval bedankt en als je tips hebt: graag!

- Basje.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BasHamar: Jammer, maar helaas... Ik ben bang dat ik het dan toch gewoon met PhpMyAdmin moet doen. In ieder geval bedankt en als je tips hebt: graag!
Neem de code van phpMyAdmin dan even door, alles wat zei kunnen, kan je zelf ook natuurlijk :smile:

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Neem de code van phpMyAdmin dan even door, alles wat zei kunnen, kan je zelf ook natuurlijk :smile:
Is waar... Ik zal kijken.

Ik heb overigens de code van Melvyn wat veranderd, nl. de "backquotes" vervangen door een gewone ' en toen kreeg ik gewoon mysqldump --version 2>&1. Als ik de quotes helemaal verwijder krijg ik een parse error.

(Voor alle wijsneuzen onder ons :wink:)

Ik ga kijken wat ik er van kan brouwen. Als het lukt zijn jullie de eersten die het horen. Tot dinsdag, hopelijk eerder.

- Basje.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...