Ga naar inhoud

ASP, kleur v.e. gedeelte v.e. tekst veranderen.

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vaak geziende zoekoptie op mijn website staan. Als men dan een naam of een gedeelte van een naam invoert worden de gevonden items gedisplayed.

Maar omdat men ook op een gedeelte van een naam kan zoeken; vb "bri" vindt de 'zoekmachine' bijvoorbeeld "Brinkman" "Steunebrink" etc Nu wil ik graag het zoekgedeelte "bri" in de resultaten een andere kleur geven, zodat mensen direct kunnen zien dat de gevonden items werkelijk aan het zoekargiment voldoen.

Wie heeft een oplossing of advies?

[This message has been edited by Wiep Corbier (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie
Mwah, in dit geval geen RegExps nodig denk ik, aangenomen dat je de zoekresultaten al hebt (SQL query ofzo?) kan je een simpele replace doen... mijn ASP kennis is niet zo heel erg groot, dus maar even pseudo-code:

code:
for each search keyword
  SearchResult = replace(keyword, '<font color="#ff0000">' & keyword & '</font>', SearchResult);
next

...gebruik ik op dit moment in m'n zoekmachine (gemaakt in PHP, maar goed), voor de netheid gebruik ik twee strings, een is lowercase om case-independant in te zoeken, de tweede wordt gebruikt om de resultaten weer te geven terwijl de case behouden blijft. Een Regular Expression zou ook kunnen, maar een simpele string replace is vele malen sneller en doet eigenlijk alles wat je wilt...

HTH

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...