Ga naar inhoud

URL zonder extensie wil niet helemaal lukken

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ik probeer een url zonder extensie te krijgen. opzicht gaat het goed maar krijg een volgend probleem daardoor. Ik gebruik in de .htacces de volgende regels. RewriteEngine on RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_fileNAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_fileNAME} !-f RewriteRule ^(([^/]+/)*[^./]+)/$ /$1.php [L] Mijn url is www.domein.nl/foto/eend/ dit werkt mooi. Het gaat om een pagina met een foto onder de foto staat een linkje naar de volgende foto. Nu komt mijn probleem: Deze link werkt niet meer omdat de link moet zijn: www.domein.nl/foto/vink/ Maar hij zet er nu een categorie eend voor. www.domein.nl/foto/eend/vink/ Dit komt door de slesh voor $1.php Deze heb ik er bij gezet omdat ik anders geen URL krijg die eindig op een slash. Dit heeft waarschijnlijk weer te maken omdat het een pagina is met een foto. haal ik die slesh weg voor $1.php dan krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een oplossing weet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...