Ga naar inhoud

gebruik expires

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Om een pagina te verversen als men deze aanklikt heb ik gebruik van expires gemaakt in de header; [code:1:76f7c78d46]<?php header("Expires: 0"); ?>[/code:1:76f7c78d46] Dit lijkt goed te werken maar kom ook tegen dat het nadelig kan zijn mbt zoekmachines. die zouden het interpeteren als "Oh deze pagina is expired, ok, hoef ik hem ook niet te indexeren" Waardoor je website dus niet meer geindexeerd wordt. Ik kan hier niet echt goede informatie over vinden. Is er iemand die daar meer van weet / kan vertellen? Alvast bedankt, Moos
Link naar reactie
De crux zit hem met name in waar je de expires headers aan toekent. Een pagina bestaat vaak uit veel verschillende delen: je html, je javascript, je css en je afbeeldingen. Hetgeen wat daarvan dynamisch is moet je eigenlijk iedere keer laten verversen terwijl icoontjes om te navigeren waarschijnlijk wel lange tijd hetzelfde blijven en je gemakkelijk de expires op een jaar kunt zetten. Er zijn legio .htaccess scripts op internet te vinden die dit per bestandstype en eventueel zelfs weer per map (bijv als je inhoudelijke afbeeldingen en icoontjes in aparte mappen hebt zitten) voor je inregelen. De GoogleBot op zichzelf maakt zich bij mijn weten niet zo heel erg druk om die expires. Google komt gewoon regelmatig langs en kijkt dan ook weer naar de afzonderlijke onderdelen en of die veranderd zijn. Dat gezegd hebbende: ik ben geen SEO expert. Mijn mening over SEO is dat -tenzij je in een hevige concurentiemarkt zit met je site- je je met name druk moet maken om je menselijke bezoekers. Zorg dat zij vaak terugkomen, vanzelf veel naar je linken etc. Dat doe je door goede content, prettige navigatie en een vlotte site. Dat laatste kun je overigens inderdaad (mede) bereiken door goede headers. Als je veel menselijke terugkerende bezoekers hebt, dan volgt Google vanzelf. SEO trucjes zijn dan niet nodig en werken alleen maar in de marge.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...