Ga naar inhoud

tabel in webpagina


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat is mogelijk in HTML, maar niet alleen met HTML. Als je iets interactiefs maakt (ik neem althans aan dat er iets moet gebeuren met de status die de bezoeker invult, al is het maar onthouden) dan zal er ook nog iets met de webserver of met cookies moeten gebeuren. Dus daar zal waarschijnlijk ook een stukje PHP of Javascript bij komen kijken. Een standaard HTML table kun je niet gebruiken als je er mensen iets in wilt laten vullen, dus dan zou ik voor een form kiezen http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp
Link naar reactie
om dit te kunnen realiseren heb je idd een klein beetje programmeren nodig. heb ja al is een keer met een programmeertaal gewerkt? bv javascript of php? als je de beginselen van php/javascript kent kan ik wel een zo'n simpel systeempje maken met commentaar er bij zodat je kan zien wat er gebeurd. anders moet je even: [url]http://www.youtube.com/course?list=EC442FA2C127377F07&feature=plcp[/url] de eerste 3 video's kan je overslaan. daarna is eigenlijk alles wel erg handig. als je zelf wil gaan experimenteren met php moet je of een server tot je beschikking hebben. of even een server lokaal installeren. met bijvoorbeeld: easy-php (even googelen) als je met javascript aan de slag gaat heb je geen server nodig. omdat javascript geen interactie heeft met een server. dit werkt op zichzelf. als je php wilt leren raad ik je aan om eerst de basis van javascript te leren, dat heb ik ook gedaan en dit heeft heel veel geholpen. tutorials voor javascript: [url]http://www.youtube.com/course?list=EC46F0A159EC02DF82&feature=plcp[/url] een voorbeeld van wat voor html bestand je als index zou kunnen gebruiken ziet er zo uit: [code:1:3ee92c97f4]<html> <head> <title>status formulier</title> </head> <body> <center> <h2>Vul uw status update in:</h2> <hr><br> <form action="index.php" method="post"> <!--GET gebruik je om via de URL iets door te geven. in dit geval wil je hem straks gaan opslaan in de database. en daarna laten zien dus POST--> <table cellpadding="15px" border="2px"> <tr> <td><b>naam:</b></td> <td><b>status:</b></td> </tr> <tr> <td>voornaam1</td> <td><input type="text" name="status" width="100px" /></td><!--hier wil je wat kunnen invullen dus daar moet een input type komen dat doe je met een formulier--> </tr> <tr> <td>voornaam2</td> <td><input type="text" name="status" width="100px" /></td> </tr> <tr> <td>voornaam3</td> <td><input type="text" name="status" width="100px" /></td><!--nu moet je eigenlijk er voor zorgen dat je per gebruiker alleen je eigen status kan veranderen en niet die van anderen, maar dit is van latere zorg--> </tr> <tr> <td>voornaam3</td> <td><input type="submit" name="status" value="verstuur" /></td><!--een submit knop verwijst naar het bestand wat er bij de action van het forumulier is ingevuld, in dit geval index.php.--> </tr> </table> </form> </center> </body> </html>[/code:1:3ee92c97f4] als je dit bestand hebt getest en snapt kan ik verder gaan met het uitleggen van het script dat je nodig hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...