anoniem Geplaatst: 17 september 2012 Delen Geplaatst: 17 september 2012 Hallo, Ik heb onlangs een nieuwe website gemaakt met wordpress. Nu zou ik mijn foto's en andere multimediabestanden die in de map Uploads te vinden zijn op een andere server willen hosten dan degene waar de rest van Wordpress geinstalleerd is. Is er een manier om dit te doen? Bij voorbaat dank, PS: Ik wist niet zeker waar ik dit topic moest posten, dus mijn excuses als het in de verkeerde categorie staat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2012 Het eerste wat in me opkomt is een oplossing met een Apache rewrite. Ik zou uit m'n hoofd niet weten hoe, dat zou je even moeten Googlen, maar in die richting zou ik het in de eerste instantie zoeken. - Bas Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2012 Ik vermoed dat het om fysiek verplaatsen van de bestanden gaat. Ik weet niet of dat lukt in php zelf, maar het zal ongetwijfeld mogelijk zijn met een systeemcommando in linux. Je kunt het ook buiten php etc. om doen, met een cron job die bijvoorbeeld om het uur checkt of er iets staat en het verplaatst naar de gewenste server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2012 Ja, zoiets. Maar het probleem is dan dat Wordpress niet weet dat het op een ander internetadres staat. Mijn vraag is eigenlijk of ik Wordpress kan wijsmaken dat hij de foto's en andere uploads uit de wp-content/uploads map daar moet gaan zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Zou mogelijk moet zijn in wordpress zelf : http://wordpress.org/support/topic/plugin-to-upload-media-to-different-server In the admin panel, go to Settings -> Miscellaneous Settings and enter the right info. Use a full path in the "folder" (for instance, /home/user/htdocs/media.server.com/blog-files) and the full URL without the tailing slash (http://media.server.com/blog-files). Is echter topic van 3 jaar oud, dus kan zijn dat het inmiddels op een andere plek zit. Dien je alleen nog je files die je al hebt geupload zelf te verplaatsen, maar dat kan wel via ftp ofzo denk ik? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2012 Inderdaad, deze optie had ik al gevonden, maar hoe kan Wordpress dan bestanden uploaden naar die server als wordpress niet om de FTP-inloggegevens vraagt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Ik heb het opgelost! Na een hele tijd zoeken. Dit is de oplossing: Download W3TotalCache als plugin voor Wordpress en activeer de CDN functie. Vul al je FTP gegevens in en synchronizeer de media bibliotheek. Klik op Deploy. Dit was het. Zo simpel is het. Hopelijk heeft er iemand nog iets aan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen