Ga naar inhoud

[Opgelost!] Activatie link door hele vak ipv alleen tekst?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginner binnen webdesign en ben nu een website aan het bouwen via HTML/CSS. Waar ik even niet verder mee kom is dat ik een navigatie heb gemaakt met behulp van een unordered list (<ul>), de links in de navigatie heb ik opgemaakt via de externe CSS en zien er zo uit (tekst erin is natuurlijk veranderd ivm privacy): <ul class="menu"> <a href="pagina1.html"><li>Pagina1</a> <div class="first"> <ul class="menu"> <a href="pagina1a.html"><li>Pagina1a</li></a> <a href="pagina1b.html"><li>Pagina1b</li></a> </ul> </div> </li> De link ziet eruit als een rechthoekig blok met hierin de tekst. Bij de blokken 'Pagina1a' en 'Pagina1b' maakt het niet uit waar je op het blok klikt om de link te kunnen activeren, maar bij 'Pagina1' kun je alleen op de tekst zelf klikken in plaats van op het hele blok. Ik heb de </a> die nu achter 'Pagina1' geplaatst is al overal geprobeerd neer te zetten maar het maakt geen verschil. Wat klopt er niet in mijn code waardoor niet het hele blok 'aanklikbaar' is? (de blokken van Pagina1a en Pagina1b komen pas tevoorschijn als er met de muis over het blok van Pagina1 gegaan wordt. Hierbij maakt het dus weer niet uit waar je over het blok gaat...)
Link naar reactie
Je hebt een fout in je code zitten: De eerste a(nchor) staat direct onder de ul. Terwijl daar een <li> moet staan. Waarschijnlijk moet [code:1:086ec4cf58]<a href="pagina1.html"><li>Pagina1</a>[/code:1:086ec4cf58] zijn: [code:1:086ec4cf58]<li><a href="pagina1.html">Pagina1</a>[/code:1:086ec4cf58] Verder kun je een link over zijn hele 'oppervlak' klikbaar maken door hem een display: block mee te geven in de stylesheet. Bijvoorbeeld: [code:1:086ec4cf58]ul.menu a { display: block; }[/code:1:086ec4cf58]
Link naar reactie