Ga naar inhoud

Drupal of Vbb


anoniem

Aanbevolen berichten

Een goedendag, De licentie voor Vbb loopt bijna af en ben nog niet helemaal erover uit of ik een nieuwe licentie neem op Vbb of wellicht de overstap doe naar Drupal. Wij hebben een portal+forum voor een besloten gamingclan, de kosten worden gedeeld. Ik hoorde over Drupal van een kennis, die stelt al jaren Drupal te gebruiken naar alle tevredenheid. Het ziet er wel goed uit, alleen uit wat leesvoer maak ik op dat Drupal een stuk minder plugins/mogelijkheden heeft dan Vbb. Jullie zijn de kenners, let me know ;)
Link naar reactie
Ik neem aan dat je met Vbb niet de [url=http://www.fonv.nl/vbb/]Vereniging Botterbehoud[/url] bedoelt, maar iets anders? vBulletin (board?) gok ik? Of bedoel je toch een CMS van het een of ander? Want Drupal is namelijk bij uitstek een CMS en vBulltin bij uitstek een forumsysteem. Als het je puur draait om een forum met portalmogelijkheden, dan kun je ook simpelweg phpBB gebruiken. Een lichtgewicht forumsysteem met veel mogelijkheden tot uitbreiding. Board3 portal is het uitstekend portalsysteem ervoor, en met de Static Pages MOD of anders de th23CMS MOD kun je er eenvoudig een CMS van maken. Kost je niets, behalve tijd om het te installeren. :) Voor zowel vBulletin 3.x als 4.x zijn er convertors beschikbaar.
Link naar reactie
't gaat om het volgende: wij hebben een goedlopend bedrijf en willen daar een website bij hebben dat niet voor alles geld vraagt om mensen te helpen. Daarbij willen we ook de headlines in de IT-business bijhouden. tot nog toe deden we dat middels een maandelijks blad, maar om de kosten in te perken hebben wij besloten het blad op te zeggen en het rechtstreeks via onze website te doen. Ik heb vroeger veel met Vbb i.c.m. VBadvanced gewerkt (dit bedoelde ik eigenlijk dus ook, excuses voor de onduidelijkheid), ben nu een beetje aan het rotzooien met PHPnuke. Lukt aardig.
Link naar reactie
Ik ben niet helemaal kapot van PHP Nuke, maar dat is denk ik meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik heb in het verleden nogal wat mensen geholpen die helemaal klaar waren met PHP Nuke omdat het allemaal niet lekker werkte en ze liever phpBB gebruikten. Maar goed, zo zullen er net zo goed mensen zijn die liever geen phpBB meer willen, maar iets anders. Als PHP Nuke het doet voor jou, dan zal het vast wel goed zitten. :)
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...