Ga naar inhoud

iframe/javascript


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een website, met een menubalk met buttons, en daaronder een frame (kort gezegd). Zo: ---------------------- 1....2.....3.....4 ---------------------- iframe ---------------------- Nu wil ik, dat als je op button 2 klikt, dat je een de pagina die ik daarin wil hebben, in dat iframe terecht komt, zonder dat het opmaakconcept veranderd (om dat iframe heen). Nu heb ik een 4 html bestanden, en het enige verschil tussen die bestanden is alleen een andere link naar het bestand dat in dat iframe moet komen. Nu probeer ik dit dus in 1 html en 1 css te bestand doen. Niet dat ik voor button 1,2,3,4 allemaal losse html bestanden moet maken. Het moet dan ook nog zo zijn, dat als je op 1,2,3 of 4 klikt, dat die 'button' gemarkeerd wordt. Ik ken alleen HTML en CSS, maar ik denk dat je dit met Javascript moet doen. Dat menuutje van button 1 ziet er zo uit: [i:974ce4048a] <ul id=menu> <li id=bw><a href="#">1</a></li> <li><a href="2bu.htm">2</a></li> <li><a href="3bi.html">3</a></li> <li><a href="4a.html">4</a></li> </ul> [/i:974ce4048a] Het iframe (in de body) zo: [i:974ce4048a] <iframe src=iframecontent1.html width=100% height=100% allowtransparency frameborder=0> <p>Your browser does not support iframes</p> </iframe> [/i:974ce4048a] En het stukje css om de button te markeren zo: [i:974ce4048a] ul#menu li#1 a { background-color: #ffffff; color: #000000; font-weight: bold; padding: 3px 8px 0px 8px; height: 25px; } [/i:974ce4048a] Hier heb ik er dus 4 html en 4 css bestanden van, waar ik er 1 van wil maken. Bedankt! Gr. Joachim
Link naar reactie
als je de iframe een naam geeft (door de attribute name="" bij te voegen) kan je het target="naam_iframe" aan de link toevoegen. dan word de link geopend in de iframe wanneer je in de CSS IFRAME vermeld heeft dit bettrekking op iedere pgina die in de iframe word geladen. bijv. [code:1:ed1c456a5a] IFRAME .kopteksten{ ...alleen in iframe } .kopteksten { ... niet in iframe} voor de links: <a href="url" target="iframe">... <iframe name="iframe"> [/code:1:ed1c456a5a]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...