Ga naar inhoud

[IE]dubbele scrollbalk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Het is niet direct een site van mij, maar ben iemand aan het helpen een site een flinke poetsbeurt te geven. Ben al een redelijk eind onderweg, maar heb me vanavond suf gebeten op een dubbele verticale scrollbalk die alleen in IE6/7 wordt weergegeven, niet in Opera of FF. [url=www.keukenpraat.nl]Linkje[/url]. Stomme is: de buitenste scrollbalk is inactief: alsof-ie dus niet nodig is. :?
Geplaatst:
Ik zie 'm inderdaad (IE6), als je tenminste een verticale scrollbar bedoelt. Het komt door de overflow: auto in de onderstaande code: [code:1:5ab44b30b6]<body id="phpbb" class="section-index ltr" style="position: absolute; z-index: 2; width: 100%; height: 100%; overflow: auto"> <div id="tlo" style="position: absolute; z-index: 2; width: 100%; height: 100%; overflow: auto">[/code:1:5ab44b30b6] De boosdoener is die "overflow: auto" in de div. "overflow: auto" in de body-tag erboven is trouwens onzinnig. Allebei weghalen dus.
Geplaatst:
Euhm... er staat (nu) toch ook verticaal? :oops: Stom van me, natuurlijk is het verticaal. Lekker handig, hulp vragen en het probleem precies verkeerd uitleggen. Sorry daarvoor. Ik had nog niet naar de html gekeken, alleen in de stylesheet. Daar zag ik niets wat ervoor kon zorgen dat er een dubbele scrollbalk kwam. Beetje idioot ook dat er nog allerlei style-definities in de html staan. :? Ga het eens bekijken, bedankt voor de tip!

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...