Ga naar inhoud

[CSS] indent (unordered) list opheffen


Aanbevolen berichten

Ik zit alweer enkele dagen te zoeken naar een manier hoe ik de automatische indent van een list lan opheffen. Ik ben er al wat informatie over tegen gekomen en heb er zelfs ook al een hele tutorial over gevonden. (Dom genoeg het ding weer weggeklikt en de URL niet bewaart) Maar die ging zo diep en verreiste relatief dermate veel extra CSS code dat ik, eigenwijs als ik ben, me eerst afvraag of dat niet simpeler kan. Maar misschien ben ik gewoon te eigenwijs, dat zou ook kunnen. Ik heb het geprobeert met negatieve marges en met positionering. Met dat laatste ben ik gauw weer gestopt want ik raakte van de regen in de drup. Met de negatieve marge gaat het deels wel, alleen heb ik dan last van (raad eens?...} inderdaad een verschil tussen IE en de rest. Nu meen ik ooit te hebben begrepen dat IE deze indent met padding regelt en de rest met margin. Maar zowel margin als padding negatief zetten, zo simpel blijkt het dan helaas ook weer niet te zijn. Overigens heb ik mijn CSS wel steeds op de <ul> gericht en niet op de <li> (Omdat de ul de hele lijst beinvloed). Eigenlijk had ik ook al gedacht het probleem hier even in de zoekfunctie van het forum in te tikken om vervolgens een hele rits topics over hetzelfde probleem tegen te komen, maar ook dat viel tegen ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...