Ga naar inhoud

meertalige website: wat geniet de voorkeur


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Ik ga de volgende website herontwerpen: [url=http://www.kids-profi-portrait.com]linkje[/url] De huidige site heb ik ooit ontworpen, maar het is tijd voor iets nieuws. We willen de site iets meer sprankelend maken. Gewoon iets meer van deze tijd. Maar wat ik me afvraag: Op dit moment is de index pagina een pagina met zo goed als geen content.. Enige dat er te zien is, is een achtergrond afbeelding en drie links voor de drie talen van de website. wat betreft SEO is dit niet de meest nette oplossing.. Want er valt geen content te indexeren op de index. We hebben een .nl domeinnaam alsmede een .com en een .de Het lijkt me echter niet handig om er drie aparte domeinen van te maken (want dan moet elke pagina afzonderlijk een pagerank opbouwen). Boelieboelie gaf me ooit eens de tip om language negotiation te gebruiken (oftewel doorsturen op basis van taalinstellingen);... We zijn echter nu al een dik jaar verder en ik weet niet of er nog nieuwe technieken in de roulatie zijn op dit gebied. Wat raden jullie aan... (dus qua opzet en platform) om een meertalige site te bouwen. PS: Ik wil wellicht een template bouwen van de nieuwe site en deze gebruiken in een MODx CMS (www.modxcms.com)
Link naar reactie
Ok, bedenk voor jezelf eerst eens het volgende, wil je: [list:9631367b7f][*:9631367b7f]een site zoals Google, die bij aanvraag van Google.com automatisch doorverwijst naar de locale versie op basis van taal? Of; [*:9631367b7f]een site zoals Wikipedia, waarbij je een indexpagina hebt (zoals jij nu hebt) en subdomeinen voor elke specifieke taal? [*:9631367b7f]iets anders? [/list:u:9631367b7f] De invloed op de pagerank van de verschillende aanpakken weet ik niet. - Bas
Link naar reactie
Nou ik heb er an sich geen moeite mee om het te doen zoals bij de huidige site.. Dus gewoon 1 index die kan doorverwijzen naar de diverse talen. Echter, ik heb zo'n idee dat je dan een belangrijk punt mbt SEO laat schieten.. Namelijk de index pagina. Vandaar dat ik nu zit te denken om Boelie's manier te proberen met language negotiation. Echter, die tip is al een jaar oud ofzo.. Ik kan me voorstellen dat er inmiddels alweer heel wat andere manieren zijn te vinden. Zo was ik aan het zoeken voor multi lingual support binnen het CMS van MODx.. ik kwam toen hier op uit: http://wiki.modxcms.com/index.php/Make_Multi_Lingual_Site Ik heb zelf geen verstand van scripting.. Maar volgens mij is die manier toch gewoon een soort van language negotiation... toch?
Link naar reactie
Ik denk dat het wel beter is om bij elke taal door te linken naar een pagina die op het domein staat van die taal. Nu gaat alles gewoon naar het .com domein onafhankelijk welke taal je kiest. Ik denk dat het beter is (ook om SEO redenen, want een nederlandse site op een .nl domein is beter, ook al heeft dat natuurlijk geen invloed op de page rank van de hoofd pagina) om de drie talen op hun respectievelijke domeinen te zetten. Ik weet eigenlijk niet of MODx dat kan, maar ik weet wel dat er CMS's zijn waarmee je sites op meerdere domeinen tegelijk kunnen beheren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...