Ga naar inhoud

Kompozer en CSS


anoniem

Aanbevolen berichten

Op [url=http://www.kompozer.nl/downloads.html]kompozer.nl[/url] kun je een handleiding downloaden. Pagina 71-72 behandeld css. In het kort komt het hierop neer: Binnen de <head> en </head> van je bronbestand plaats je de regel: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="mijnstylesheet.css"> Dan maak je een bestand en noemt het mijnstijlsheet.css. Hierin kun je de css opmaak regelen. Let er wel op dat als je tekst of andere elementen opmaakt in het ontwerpvenster van Kompozer, deze problemen kunnen geven. Zo zet het programma, bijvoorbeeld, gekleurde tekst als inline stijlen in de bron en dat conflicteert met een extern css bestand. [size=9:8747e41256]edit: kromme zin aangepast.[/size:8747e41256]
Link naar reactie
Ok. Ik probeer nu een header te maken met een afbeelding als achtergrond. Maar hoe krijg ik de juiste hoogte van mijn border. Ik wil hem 200px krijgen. height:200px; in de .css document zetten helpt niet. Ik heb nu dit: #header { width:900px; padding:0px; border:5px solid black; margin:0px; background-image: url(images/header.jpeg); }
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...