Ga naar inhoud

Website laten bouwen


Aanbevolen berichten

Als je een website nodig hebt kan je die zelf gaan bouwen en dan kan je op deze site heel veel informatie vinden. Nou heb ik daar zelf niet genoeg tijd voor dus ga je op zoek naar een website bouwer en die zijn er natuurlijk genoeg te vinden en ze vinden allemaal dat ze de beste zijn. Hoe weet ik nou of iemand een goede website bouwt, kan je dat controleren, testen?
Link naar reactie
Lees eens [url=http://www.naarvoren.nl/artikel/website.html]Help! Ik wil een website![/url] en [url=http://www.naarvoren.nl/artikel/gemeentelijke_websites/]Gemeentelijks websites bouwen[/url] (ook al bouw je geen gemeentelijke website). Denk dat de eerste stap bestaat uit het vaststellen van jouw eisen. Simpel voorbeeld is het budget. Stel je organiseert een feest en je wilt een 'goede zangeres', dan kan iemand wel met Beyoncé aankomen, maar als je het budget niet eens hebt voor een kwartiertje Anouk, dan moet je het waarschijnlijk toch doen met de lokale coverband. Niet dat die slecht hoeft te zijn, maar er zit wel verschil. Kwaliteit is in zoverre meetbaar dat er tegenwoordig gewerkt wordt aan de hand van webstandaarden en op basis daarvan tools zijn ontworpen om een site op codefouten en toegankelijkheidsmissers te controleren. Het aantal en de zwaarte van de fouten geeft een [i:543d309858]indicatie[/i:543d309858] of zij zorg dragen voor correcte code. http://validator.w3.org http://jigsaw.w3.org/css-validator/ http://webrichtlijnen.overheid.nl/toetsen/ Maar ja, je kunt door die scans heenkomen en toch een gare site bouwen.. En laat je ook zeker niet verblinden door mooie designs. (Overigens kun je ook besluiten het design door de een te laten doen en de rest van de site door een ander.) Feit is wel dat er nog veel bedrijven zijn die nog niet volgens webstandaarden werken. Die af laten vallen maakt het aanbod iig al een stuk overzichtelijker. Als je echt niet weet waar je moet beginnen, kun je beter eerst iemand zoeken die wel weet waar op gelet moet worden. Want heb je uiteindelijk een slechte site, die ook niet goed vindbaar is en dus geen bezoekers trekt, ben je nog nergens. Dan verlies je geld omdat je achteraf veranderingen moet aanbrengen en loop je ook nog geld mis door de bezoekers die je reeds hebt misgelopen (er vanuitgaande dat het voor een commerciële onderneming is).
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb wel eens een site gemaakt, nou ja niet helemaal een begin eigenlijk, met frontpage. Ik gebruikte toen frames maar als ik hier op het forum kijk is dat dus niet goed en tevens tabellen worden afgeraden dan dus div's gebruiken (???) en CSS (wel eens van gehoord). Komt een website die met frames gebouwd is dan niet door deze test bv die validator.w3.org?
Link naar reactie
De W3C-validator kijkt alleen of je code volgens de regels is geschreven, hij kijkt niet of je site gebouwd is of bezoekers en zoekmachines makkelijk hun weg kunnen vinden. Gebruik je frames, dan kan je site zeker goedgekeurd worden door de W3C-validator; immers, frames behoren gewoon tot de (X)HTML-specificaties. Maar zoals je zelf al zegt, er zijn genoeg redenen om tóch geen frames te gebruiken, ook al kán het wel. De tool van webrichtlijnen.overheid.nl kijkt naar de toegankelijkheid van je site. Correcte code betekent namelijk nog niet een toegankelijke site. Een deel wordt automatisch gecheckt, een deel moet je handmatig doen. Hierbij is het een stuk moeilijker om zeer goed te scoren, maar als je volgens webstandaarden werkt, kom je al een heel eind. Tabellen worden niet afgeraden; tabellen gebruiken om de layout van je pagina te regelen, worden afgeraden! Als je gegevens hebt die je offline normaliter in Excel oid zou hebben gezet, dan moet je die online in een tabel zetten. Maar als je een menu links wil hebben en de content rechts, dan gebruik je geen tabel; dat doe je met CSS. Dat betekent niet dat je overal divs moet gebruiken. Een div is géén vervanging van een tabelcel! Gebruik een element waar het voor bedoeld is. Is iets een alinea, zet het in een p-element. Is iets een kopje, zet het in een heading-element (h1, h2, etc.). Is iets een lijst (bijv. een menu), zet het in een lijst (ol, ul). Als je op die manier alles hebt geordend, kun je er nog een div omheen zetten om scheiding te maken tussen bijv. header (bovenkant), footer (onderkant), etc., maar verder is die div eigenlijk niet nodig. HTML is bedoeld om tekst te structureren (alinea, lijst, etc.), CSS is om het een plek te geven en op te maken (bijv. kleur, bold/italic, afmetingen).
Link naar reactie
Ik denk trouwens dat het ook belangrijk is dat een website gevonden wordt en dat is natuurlijk ook zelf te testen, gewoon gaan zoeken met google. En aan de broncode kan je natuurlijk ook al veel zien. Als je de broncode kent van tabellen <table><tr><td> enz. dan zie je snel genoeg of een site uit tabellen is opgebouwd. Hetzelfde geld voor div's <div> Om de broncode te bekijken klik je met rechts op de site en klik je in het menu op "Bron weergeven". Tevens vind ik het belangrijk dat een website er in IE en in FF hetzelfde uitziet en reageert.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...