Ga naar inhoud

Hoe maak je een layout voor je site


Aanbevolen berichten

[quote:0cefdefc04="teacher"]Ik denk dat de leercurve van DW te stijl is voor de TS.. Kijk eens naar Frontpage express.[/quote:0cefdefc04]Denk dat Frontpage ook niet gebruikt gaat worden. (reageerde eigenlijk op de stelling van Drewster.) @Drewster Alle door mij genoemde programma’s heb ik geleerd op school, heeft me geen cent gekost. Er zijn dus meer mogelijkheden. :wink: Wat jij zegt over HTML is zeker waar. Uiteindelijk kun je er niet omheen. Maar schone HTML lijkt me geen doel op zich voor het maken van een site. En achteraf valideren kan tegenwoordig ook.
Link naar reactie
[quote:2731c50b4d="Ali Jas"]Maar schone HTML lijkt me geen doel op zich voor het maken van een site. En achteraf valideren kan tegenwoordig ook.[/quote:2731c50b4d] Nou ja, ik vindt eigenlijk dat schone HTML wel een doel op zich zou moeten zijn. Je HTML later nog [url=http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html]semantisch[/url] maken en zorgen dat het goed valideerd is vaak ook weer een hele klus... Ik ben er een voorstander van dat mensen die zich als novice in de HTML willen storten zich meteen goede gewoontes aanleren (zoals goede sementiek en CSS gebruik...).
Link naar reactie
Wacht even, ik maak geen reclame voor achteraf valideren. Ik geef mogelijkheden aan. Een goed benul van HTML is een must, geen twijfel over. Maar er zijn vele wegen naar Rome, en het werkelijke ‘schone’ doel voor een site is de kwaliteit van de INHOUD ervan (don’t confuse the TOOL with the TALENT). :wink: Er zijn veel misverstanden over een WYSIWYG programma als Dreamweaver. Het genereert absoluut geen invalid code als je weet wat je doet. (In split screen heb je sowieso direct overzicht van de code en kun je dit ook direct aanpassen). De veelzijdigheid is juist de grote kracht van het programma, het is leuk om er mee aan de gang te gaan en het heeft ook de flexibiliteit voor de gevorderde gebruiker vanwege de oneindige mogelijkheden. Daarom wordt het ook vaak gebruikt door designers, zeker in combinatie met Flash, zoals bv hier: http://www.mojotown.com/ Maar goed, ik ben niet ingehuurd door Macromedia, en we dwalen af :D
Link naar reactie
[quote:6b4008af7a="Ali Jas"]Maar goed, ik ben niet ingehuurd door Macromedia, en we dwalen af :D[/quote:6b4008af7a]Ik vindt Dreamweaver ook een heel aangenaam programma in gebruik maar ik denk dat als je met HTML begint je eigenlijk meer gebaat bent bij een programma als [url=http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm]Notepad++[/url], daar is de leercurve stijler, als je dan HTML een beetje onder de knie krijgt kan je altijd nog overstappen... Maar je hebt gelijk we dwalen af, ik krijg alleen het idee dat we de TS niet meer terug gaan zien...tussen het idee om een website te maken over de ponyclub en het leren van HTML zit nog al een kloof ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...